درخواست عزل روسای 3 دانشگاه مطرح آمریکایی!

کنعانی: لابی‌های صهیونیستی در آمریکا دادگاه‌های تفتیش عقاید قرون وسطی راه انداخته‌اند

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اعمال فشار کنگره آمریکا برای عزل روسای چند دانشگاه این کشور به اتهام گسترش روند یهودستیزی گفت که لابی‌های صهیونیستی در آمریکا دادگاه‌های تفتیش عقاید قرون وسطی به راه‌ انداخته‌اند.

به گزارش شهروند آنلاین، جنایات دو ماه گذشته رژیم صهیونیستی در غزه که همچنان نیز ادامه دارد، واکنش‌هایی را در سراسر جهان از جمله در اروپا و آمریکا به همراه داشت و در این مدت شهرهای مختلف اروپا و آمریکا نیز شاهد برگزاری تظاهرات‌های ضد اسرائیلی و در مخالفت با این نسل‌کشی‌ در غزه بود. در این مدت همچنین تظاهرات‌ و تجمعاتی در مخالفت با اقدامات رژیم اسرائیل در دانشگاه‌های آمریکا نیز برگزار شد.

در همین راستا لابی صهیونیستی در کنگره آمریکا که این موضوع را تاب نیاورده‌ در تلاش هستند با طرح موضوع «یهودستیزی» مانع از برگزاری این تظاهرات و تجمعات ضد صهیونیستی شوند.

لابی صهیونیستی در همین خصوص در هفته‌های اخیر خواستار برکناری روسای دانشگاه‌هایی شدند که در آنها اعتراضات ضد اسرائیلی برگزار شده است.۱۳ عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا هم در نامه‌ای به هیأت امنای سه دانشگاه این کشور خواستار تغییر سیاست‌های این دانشگاه‌ها در مقابله با احساسات یهودستیزانه در بین دانشجویان شدند و همچنین درخواست عزل روسای این دانشگاه‌ها شامل هاروارد، ام.آی.تی و پنسیلوانیا را مطرح کردند.

روسای این دانشگاه‌ها همچنین به کمیته آموزش مجلس نمایندگان آمریکا احضار شدند.

این موضوع با واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ناصر کنعانی روبه‌رو شد.

ناصر کنعانی در این ارتباط در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اعمال فشار کنگره آمریکا با هدف عزل رؤسای چند دانشگاه مطرح این کشور به اتهام گسترش روند یهودستیزی که در نتیجه گسترش اعتراضات دانشجویان این دانشگاه‌ها به کشتار مردم بی دفاع فلسطین صورت گرفت، به روشنی گویای آن است که لابی‌های صهیونیستی در آمریکا با هدف سانسور جنایت‌های رژیم آپارتاید اسرائیل در غزه، دادگاه‌های تفتیش عقاید قرون وسطی را در آمریکای قرن بیست و یکم برپا کرده‌اند.

به گزارش فارس، پس از عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) نیز مقاله یکی از اساتید دانشگاه کلمبیا جوزف ماساد استاد سیاست و تاریخ دانشگاه کلمبیادر تمجید از این عملیات و «حیرت‌انگیز» خواندن آن، واکنش‌هایی را به همراه داشت و طرفداران رژیم صهیونیستی خواستار اخراج این استاد دانشگاه شدند و طوماری با بیش از ۴۵ هزار امضا برای اخراج او نیز جمع شد. از سوی دیگر گروهی از دانشجویان نیز با جمع‌آوری طوماری همبستگی خود را با ماساد اعلام کردند.

دانشجویان دانشگاه هاروارد آمریکا هم در این مدت‌ بارها اقدام به برگزاری تظاهرات کردند و ائتلافی متشکل از ۳۴ سازمان دانشجویی در دانشگاه هاروارد در محکومیت نسل‌کشی رژیم صهیونیستی بیانیه‌ای صادر کرد.

براساس گزارش هاآرتص آن هم با استناد به داده‌های کارشناسان و موسسات آمریکایی، ۶۹۴ هزار آمریکایی در تظاهرات حمایت از فلسطین شرکت کرده‌اند، در حالی که تنها ۲۹۳ هزار آمریکایی برای حمایت از اسرائیل تجمع کرده‌اند. /

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.