۱۸۲۰۵ شهید؛ نتیجه ۶۶ روز تجاوز صهیونیست‌ها به غزه

وزارت بهداشت غزه از افزایش شمار شهدای فلسطینی از زمان آغاز تهاجم نظامی همه‌جانبه اخیر رژیم صهیونیستی به این باریکه به ۱۸ هزار و ۲۰۵ تن خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین، وزارت بهداشت غزه در بیانیه‌ای اعلام کرد که آمار شهدای غزه طی ۶۶ روز تجاوز نظامیان رژیم صهیونیستی به ۱۸ هزار و ۲۰۵ نفر رسیده است.

این وزارتخانه از افزایش شمار مجروحان این تجاوزها به ۴۹ هزار و ۶۴۵ تن خبر داد.

وزارت بهداشت غزه همچنین گزارش داد که طی چند ساعت گذشته ۲۰۸ شهید و ۴۱۶ مجروح به بیمارستان‌های نوار غزه منتقل شده‌اند.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: ما از تیم‌های پزشکی در سراسر جهان می‌خواهیم تا برای نجات جان مجروحان به نوار غزه بیایند. ما صدها مجروح را که در خارج از نوار غزه منتظر درمان بودند، از دست دادیم.

وزارت بهداشت غزه اضافه کرد: نیروهای رژیم اشغالگر از رسیدن مجروحان در مراکز درمانی در شمال نوار غزه به بیمارستان‌ها جلوگیری می‌کنند.

همزمان شبکه خبری المیادین از غزه گزارش داد: هدف قرار گرفتن یک خانه در محله شیخ رضوان در شمال شهر غزه ده‌ها شهید و مجروح برجای گذاشته است.

شبکه الجزیره نیز اعلام کرد که بمباران خانه‌ای در اردوگاه «المغازی» در مرکز نوار غزه، منجر به شهادت ۱۵ فلسطینی شده و ده‌ها مجروح برجای گذاشته است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، اقدام به بمباران مناطق مسکونی، درمانی و فرهنگی نوار غزه کرده که در اثر این جنایت ضدانسانی تاکنون ۱۸ هزار شهروند فلسطینی به شهادت رسیده‌اند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.