امتیازات ویژه دولت برای شرکت‌های “نوپا”

معاون علمی رئیس جمهور:شرکت‌های "نوپا" طی ۶ ماه دانش‌بنیان می‌شوند

معاون علمی رئیس‌ جمهور گفت: تمام شرکت‌های نوپا می‌توانند ظرف ۶ ماه دانش‌بنیان شوند و لازم نیست حتماً به محصول نهایی رسیده باشند! شرکت‌های نوپا تا زمانی که شاخصه‌ها و ویژگی‌های شرکت‌های نوپا را دارند مطلقاً معاف مالیاتی هستند.

به گزارش شهروند آنلاین، روح‌الله دهقانی؛ معاون علمی رئیس‌ جمهور صبح امروز در مراسم آغاز فرایند تخصیص اعتبار توسعه فناوری به اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف اظهار کرد: تمام شرکت‌های نوپا می‌توانند ظرف 6 ماه دانش‌بنیان شوند و لازم نیست حتماً به محصول نهایی رسیده باشند.

دهقانی گفت: همین که اثبات شود این شرکت به مدت 6 ماه و به صورت متمرکز در تحقیق و توسعه یک محصول یا خدمتی کار می‌کند کفایت می‌کند و اینکه نیمی از هزینه‌های این شرکت در راه تحقیق و توسعه هزینه‌کرد می‌شود برای ما کفایت می‌کند.

معاون علمی رئیس‌ جمهور تصریح کرد: حرف حساب شرکت‌ها این است زمانی که ما محصولی را توسعه دادیم دیگر احتیاجی به کمک نداریم لذا در موضوع شرکت‌های نوپا، 6 ماه تمرکز مستقیم نیمی از نیروهای شرکت یا نیمی از هزینه‌های شرکت بر تحقیق و توسعه متمرکز بر محصول برای دانش‌بنیان شدن شرکت‌های نوپا کافی است و شرکت‌های نوپا قادر خواهند بود از تمام امکانات شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده کنند.

او خاطرنشان کرد: شرکت‌های نوپا تا زمانی که شاخصه‌ها و ویژگی‌های شرکت‌های نوپا را دارند مطلقاً معاف مالیاتی هستند. سال گذشته نزدیک به 1300 میلیارد تومان معافیت مالیاتی داشتیم که 20 درصد این معافیت مالیاتی برای 80 درصد کل شرکت‌های ما است.

دهقانی ادامه داد: یعنی 1000 شرکت نزدیک به 1000 میلیارد تومان معافیت مالیاتی گرفتند و نزدیک به 9000 شرکت 200 میلیارد تومان معافیت مالیاتی دریافت کردند! طبق موافقت‌نامه وزارت اقتصاد و سازمان مالیاتی، شرکت دانش‌بنیان نوپا، معاف مالیاتی است./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.