شلیک پس از بی‌توجهی به هشدارها

یحیی سریع: کشتی نروژی حامل نفت برای رژیم اسرائیل را هدف قرار دادیم

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای از حمله موشکی به کشتی حامل نفت نروژی که به سمت فلسطین اشغالی در حال حرکت بود، خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن صبح امروز (۲۱ آذر) از حمله موشکی به یک کشتی حامل نفت نروژی به نام «استریندا» در دریای سرخ خبر داد.

او گفت که این کشتی با یک موشک «مناسب» هدف قرار گرفته شده است و حمله موشکی به این کشتی پس از آن صورت گرفت که خدمه کشتی به هیچ کدام از هشدارها توجهی نکردند.

در این بیانیه آمده است: «در راستای یاری مردم مظلوم فلسطین که در معرض کشتار و ویرانی و محاصره در غزه قرار گرفته‌اند و در راستای لبیک به درخواست آزادی‌خواهان یمنی و امت اسلام، نیروی دریایی یمن در یک عملیات ویژه، کشتی نروژی “استریندا”را که با محموله نفت عازم رژیم اسرائیل بود با یک موشک دریایی مناسب هدف قرار داد».

یحیی سریع همچنین گفت که نیروهای مسلح یمن طی دو روز گذشته مانع عبور تعدادی کشتی به سمت سرزمین اشغالی شده‌اند.

او تأکید کرد: «نیروهای مسلح یمن در حمله به هر کشتی که خلاف هشدارهای سابق عمل کند، تردید نخواهد کرد و بار دیگر بر ممانعت از عبور تمامی کشتی‌هایی که به مقصد بنادر اسرائیل در دریای سرخ و دریای عرب [مکران] حرکت می‌کنند، تأکید می‌کند».

در پایان این بیانیه آمده است که این ممانعت تا زمانی ادامه خواهد داشت که تمامی نیازهای مردم غزه از دارو و غذا وارد این منطقه شود.

در همین راستا سازمان تروریستی سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در غرب آسیا)  در صفحه مجازی خود مدعی شد که این حمله هیچ تلفاتی نداشت و تنها باعث آتش‌سوزی و خسارت به آن شده است.

در این بیانیه ادعا شده که یک موشک کروز ضد کشتی که از منطقه «تحت کنترل حوثی‌ها در یمن» شلیک شده بود، به تانکر موسوم به «استریندا» هنگام عبور از تنگه باب المندب اصابت کرد.

بنا بر گزارش شبکه الجزیره، استریندا یک تانکر نروژی حامل مواد نفتی و شیمیایی است که بخشی از ناوگان شرکت کشتیرانی «مووینکلز ردری» است و مقصد آن، ایتالیا بوده است.

«گیر بلسنس» مدیر این شرکت نروژی در مصاحبه با الجزیره، حمله به این تانکر را تایید کرد و گفت که در نتیجه حمله با موشک، این تانکر آتش گرفت اما «خوشبختانه هیچ یک از خدمه زخمی نشدند و آنها توانستند آتش را خاموش کنند».

به گفته او، هم‌اکنون تانکر نروژی در حال انتقال به «یک بندر امن» است.

حمله به کشتی نروژی تنها حادثه امروز در دریای سرخ نبود، بامداد امروز نیز سازمان امنیت دریایی انگلیس از دریافت گزارشی درباره وقوع یک حادثه امنیتی در تنگه «باب المندب» در دریای سرخ و تحقیق درباره آن خبر داد. همزمان برخی منابع اطلاعاتی نیز گزارش دادند که یک کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی در باب‌المندب نزدیک به سواحل یمن توسط موشک دریایی هدف قرار داده شده است.

دقایقی بعد اداره عملیات تجارت دریایی انگلیس گفت: «آتش‌سوزی در یک کشتی نزدیک باب‌المندب گزارش شده و به کشتی‌های دیگر توصیه می‌شود مراقب باشند».

این سازمان همچنین افزود: «نهادی که خود را نیروی دریایی یمن معرفی می‌کند، به یک کشتی دستور داده مسیر خود را به بندری در یمن تغییر دهد».

شامگاه دوشنبه نیز شبکه الجزیره خبر داد که نیروهای انصارالله یمن بار دیگر از عبور یک کشتی در دریای سرخ به مقصد رژیم صهیونیستی جلوگیری کردند./فارس

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.