نیویورک‌تایمز:انصارالله محبوب دل‌ها

بنا بر تحلیل نیویورک‌تایمز، تقابل‌های هفته‌های اخیر انصارالله یمن با رژیم صهیونیستی در حمایت از فلسطینیان، جایگاه این گروه مقاومت را در غرب آسیا و داخل کشورشان تقویت کرده است.

به گزارش شهروند آنلاین، «آن‌چه که آنها کردند، به ما عزت داد زیرا این کار را زمانی کردند که همه بدون اقدامی تنها در حال تماشا بودند». اینها سخنان «خالد نجیم» است که در یک شرکت تجهیزات پزشکی در «صنعا» پایتخت یمن کار می‌کند.

روزنامه آمریکایی نیوویورک گزارش کرد، تحلیلگران بر این باورند که انصارالله یمن با شلیک موشک به سمت اسرائیل و حمله به کشتی‌هایی که از دریای سرخ عبور می‌کردند در سراسر غرب آسیا محبوبیت به دست آوردند و  یک قدرت منطقه‌ای ایجاد کردند که می‌تواند به گسترش قدرت آنها در داخل کشورشان کمک کند.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن صبح روز گذشته (سه‌شنبه 21 آذر) از حمله موشکی به یک کشتی حامل نفت نروژی به نام «استریندا» در دریای سرخ خبر داد.

در بیانیه او در این خصوص توضیح داده شد: «در راستای یاری مردم مظلوم فلسطین که در معرض کشتار و ویرانی و محاصره در غزه قرار گرفته‌اند و در راستای لبیک به درخواست آزادی‌خواهان یمنی و امت اسلام، نیروی دریایی یمن در یک عملیات ویژه، کشتی نروژی “استریندا”را که با محموله نفت عازم رژیم اسرائیل بود با یک موشک دریایی مناسب هدف قرار داد».

نیویورک‌تایمز همچنین گزارش کرد که انصارالله حملات موشکی و پهپادی به جنوب اراضی اشغالی انجام دادند و ماه گذشته نیز یک کشتی تجاری را ضبط کردند.

در سراسر غرب آسیا که جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، به شهادت هزاران غیرنظامی فلسطینی که اکثرشان زن و کودک هستند، منجر شده است، خشم زیادی نسبت به تل‌آویو و ایالات متحده برانگیخته شده است و در این شرایط مردم این منطقه، انصارالله را به عنوان یکی از تنها نیروهای منطقه‌ای که نه فقط با زبان تند بلکه با تقابل، رژیم صهیونیستی را به چالش کشیده است، مورد ستایش و تقدیر قرار می‌دهند.

حمله به کشتی نروژی تنها حادثه روز گذشته در دریای سرخ نبود، بامداد روز گذشته نیز سازمان امنیت دریایی انگلیس از دریافت گزارشی درباره وقوع یک حادثه امنیتی در تنگه «باب المندب» در دریای سرخ و تحقیق درباره آن خبر داد. همزمان برخی منابع اطلاعاتی نیز گزارش دادند که یک کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی در باب‌المندب نزدیک به سواحل یمن توسط موشک دریایی هدف قرار داده شده است.

یکی از افسران سابق رژیم صهیونیستی به اقدامات انصارالله یمن این‌گونه واکنش نشان داد: «در پایان روز، آن‌چه که آنها واقعا می‌خواهند، سهم بیشتری از یمن است و شاید می‌خواهند از طریق تبدیل شدن به یک مشکل جهانی، این کار را انجام دهند»./فارس

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.