پرافتخار در عین گمنامی

تشییع پیکر‌های مطهر ۲۸۰ شهید‌ گمنام ‌در ۳۰ استان

مراسم تشییع پیکرهای مطهر ۲۸۰ شهید گمنام دوران دفاع مقدس امروز همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (سلا‌م‌الله‌علیها) در تهران و سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش شهروند آنلاین، بار دیگر قصه تکراریِ سردارانِ عشق و غریبی و غربت و رایحه روحانی شهادت و شمیم خوش شهیدان بی‌نام و بی‌نشان، این ایستاده‌ترین افتادگان برخاک و سفیران افلاک، در تقارن با روز شهادت مادر بی‌مزارشان، صدیقه‌ طاهره (سلام‌الله‌علیها)، اولین شهیده مظلومه راه امامت و ولایت و عالی‌ترین اسوه مادران و همسران شهدا، با رجعت‌شان ایران اسلامی را آغشته به عطر کربلای معلا کرده‌ و پرچم شکوه‌شان را بر دل‌های عاشقان به اهتزاز در آورده‌‌اند.

اینک در قلب خونین جهان، فرزندان غزه قهرمان با الهام از خط سرخ شهادت و الگوی آرمانی فرزندان گمنام ایران زمین، طریقِ عزت، آزادی، سعادت و سربلندی دنیا و آخرت را بیش از 60 روز هست که مشق می‌کنند و رمز و راز تداوم انقلاب و نهضت مقدس را مقاومت در برابر رژیم آپارتاید صهیونیستی می‌دانند.

دفاع مقدس فصل نورانی و جاودانه تاریخ ملت ایران است که با ایثار و جانفشانی جوانان این مرز و بوم عزت، اقتدار و سربلندی را برای همیشه تاریخ به ارمغان آورد. جوانانی که از جان خود گذشتند اما اجازه ندادند یک وجب از خاک میهن زیر چکمه متجاوزان بماند.

از این میان جایگاه شهیدان گمنام عظیم و غیر قابل توصیف است، شهیدانی که پیکر مطهرشان سال‌ها دور از وطن ماند و آنگاه که برگشتند ترجیح دادند که گمنام بمانند. بازگشت شهیدان گمنام به آغوش وطن، فصل دیگری از عشق و دلدادگی ملت باوفای ایران، خصوصا نسل جوان را رقم زد.

آیین تشییع پیکر مطهر 280 شهید گمنام صبح امروز (یکشنبه) همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (سلام‌الله‌علیها) در تهران و سراسر کشور آغاز شد.

این شهدا در مناطق عملیاتی مجنون، مهران، شرق دجله و بصره، سومار، چزابه، شرهانی، فکه، میمک و پنج شیر به شهادت رسیده‌اند. پیکر 110 شهید گمنام در تهران و 170 شهید گمنام در 30 استان دیگر تشییع خواهند شد.

در این آئین، حاضران، حملات رژیم صهیونیستی به غزه را محکوم کردند و «شعار مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» سر دادند و همچنین با شعار «لبیک یا حسین»، «لبیک یا زهرا» و «حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست» با پیکر شهدای هشت سال دفاع مقدس تجدید میثاق کردند.

تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام در شیراز

مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام در سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام (ص) با حضور مردم شهیدپرور شهر شیراز از مقابل دانشگاه شیراز به سمت میدان امام حسین علیه اسلام در حال برگزاری است.

پیکر مطهر شهیدان گمنام دوران دفاع مقدس از 15 آذر میهمان مردم استان فارس بودند و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، رزمایش فرهنگی استقبال از شهدا در 2 هزار نقطه استان برگزار شد.

پیکر مطهر 6 شهید گمنام پس از مراسم تشییع، در شش نقطه از استان یعنی فرودگاه بین‌المللی شهید آیت الله دستغیب (ره) شیراز، سازمان قضائی نیرو‌های مسلح استان فارس، دانشگاه فرهنگیان شهید بهشتی شهرستان اقلید، مؤسسه فرهنگی تربیتی امام علی (ع) شهرستان لارستان، شهر آشنا شهرستان خنج و دانشگاه آزاد اسلامی واحد زرقان خاکسپاری خواهند شد.

مراسم خاکسپاری پیکر مطهر 3 شهید گمنام دیگر هم 7 دی همزمان با سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) در شهر عماد شهر لارستان، مرکز آموزش شهید دستغیب (ره) فراجای جهرم و بوستان سعدی شهر ده‌بید صفاشهر انجام می‌شود.

تشییع آلاله‌های گمنام زهرایی در ساری

تشییع پیکر‌های شهدای خوشنام از ساعت 9 صبح امروز در سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در ساری آغاز شد.‌ پیکر‌های مطهر آلاله‌های زهرایی به مدت یک هفته میهمان مردم دیار علویان بودند‌.

پیکر مطهر این شهدای خوشنام دفاع مقدس ‌تا میدان امام خمینی (ره) ساری با حضور مردم ولایتمدار و شهید‌پرور استان تشییع می‌شوند و پس از تشییع استانی، برای برگزاری آئین تشییع و تدفین، به شهر‌های رامسر، فریدونکنار، بابلسر، آمل، بابل، قائمشهر، ساری، میاندورود و گلوگاه منتقل خواهند شد.

تشییع پیکر شهدای گمنام در ‌یاسوج

مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گمنام همزمان با سالروز شهادت دخت نبی مکرم اسلام (ص) با حضور مردم شهیدپرور شهر یاسوج از مقابل امامزاده عبدالله(ع) به سمت میدان امام حسین علیه السلام در حال برگزاری است.

پیکر مطهر این شهدای والامقام به طرف استانداری تشییع و یکی از شهدا در محوطه‌ی استانداری با برنامه ریزی انجام شده به یاد سپرده خواهد شد.

عزاداران بی بی دو عالم حضرت فاطمه زهرا (س) پس از تشییع این شهدا تا میدان امام حسین (ع) و اقامه نماز و خاکسپاری یکی از این شهدا در استانداری، مسیر امامزاده عبداله(ع) تا امامزاده شاه مختار(ع) را پیاده روی می‌کنند.

دو شهید دیگر که بیش از یک هفته میهمان مردم استان بود نیز به تهران منتقل می‌شود./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.