تکرار جنایت جنگی در غزه

دیده‌بان حقوق بشر: اسراییل از سلاح غذا استفاده می‌کند

سازمان دیده‌بان حقوق بشر با اشاره به جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در جنگ علیه غزه اعلام کرد: اسراییل از غذا به عنوان سلاح استفاده می کند.

به گزارش شهروند آنلاین، دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای اضافه کرد: گرسنگی دادن غیرنظامیان در نوار غزه به عنوان یک سلاح توسط رژیم صهیونیستی، جنایت جنگی به شمار می‌رود.

این نهاد حقوق بشری افزود: اسراییل (رژیم صهیونیستی) باید به محاصره نوار غزه پایان دهد و از تخریب زیرساخت‌های ضروری برای زنده ماندن غیرنظامیان خودداری کند.

«منیر البرش» مدیرکل بهداشت غزه نیز اعلام کرد: در حملات امروز رژیم صهیونیستی به اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه ۱۰۰ غیرنظامی شهید و ۲۰ نفر دیگر نیز مجروح شدند و ۱۰۰ نفر هم همچنان زیر آوارها هستند.

توپخانه‌ ارتش رژیم صهیونیستی نیز صبح امروز بخش کودکان مجتمع بیمارستانی ناصر واقع در خان‌یونس در جنوب غزه را هدف قرار داد که منجر به شهادت یک زن فلسطینی و زخمی شدن شماری دیگر شد.

حملات هوایی رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف غزه در شمال و جنوب این باریکه همچنان ادامه دارد که در اثر آن ده‌ها فلسطینی شهید یا زخمی شدند.

رژیم صهیونیستی که با هدف از بین بردن گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله جنبش حماس و آزادی اسرای خود به غزه لشکرکشی کرده بود، بعد از هفته‌ها جنایت در این منطقه به اهداف خود نرسید و به مذاکره با مقاومت روی آورد.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه (هفتم اکتبر ۲۰۲۳) عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، اقدام به بمباران مناطق مسکونی، درمانی و فرهنگی نوار غزه کرده که در اثر این جنایت ضدانسانی تاکنون نزدیک به ۱۹ هزار شهروند فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و بیش از ۵۰ هزار نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.