برچیدن محدودیت سرمایه‌گذاری در جهاد کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی:متخلفان تحت پیگرد و مسوول خاطی عزل می‌شود

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه با هرگونه رانت، فساد و انحصار به شدت برخورد می‌شود و در صورت اثبات، مسئول در هر سطحی باشد، عزل می‌شود، تاکید کرد: این خط قرمز است و در وزارتخانه و استان‌ها جاری خواهد بود.

به گزارش شهروند آنلاین از وزارت جهاد کشاورزی، «محمدعلی نیکبخت» در نشست شورای معاونین و مدیران از تعهد خودش به رئیس دولت مردمی تاکید کرد و افزود: نظارت و حساب‌کشی در همه زمینه‌ها وظیفه مسئولان است و اگر تخلفی صورت گرفت، به سرعت پیگیری شود.

وزیر جهاد کشاورزی اظهار داشت: مبارزه با فساد، تکریم ارباب رجوع، تقویت صندوق بیمه کشاورزی، واردات از کشورهای پیرامون و پایان محدودیت در سرمایه‌گذاری از اولویت برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است.

برخورد ناشایست با ارباب رجوع در دولت مردمی جایگاهی ندارد

نیکبخت با اشاره به برخی رفتارها در مواجهه با ارباب رجوع، تصریح کرد: تکریم ارباب رجوع از خطوط قرمز دولت است و برخورد نامناسب با مراجعه‌کنندگان در دولت مردمی جایگاهی ندارد. بخش زیادی از مشکلات و مراجعات کشاورزان، بهره‌برداران و مردمی که از روستا و شهرستان به تهران می‌آیند، در همان محل قابل حل است.

محدودیت سرمایه‌گذاری برچیده می‌شود

وزیر جهادکشاورزی به الزامات سرمایه‌گذاری در زیربخش‌های کشاورزی پرداخت و گفت: هیچ محدودیتی برای سرمایه‌گذاری نخواهیم داشت بنابراین ستاد دستورالعمل‌ اصلاحی را تهیه و ابلاغ کند، این دستورالعمل‌ها به گونه‌ای طراحی شود که رؤسای سازمان‌ها بتوانند؛ موافقت اصولی،پروانه بهره‌برداری و تأسیس را در خود استان صادر کنند.

او افزود: از این پس ارجاع سرمایه‌گذار به تهران، جای سؤال دارد، علاوه بر این؛ پروانه بهره‌برداری واحدهای کوچک سنتی به سهولت صادر شود و برای رونق تولید در روستاها، محدودیت‌ها برداشته شده و پروانه‌ها تمدید شود.

بیمه‌گزاری خارج از صندوق بیمه کشاورزی تخلف مشهود است

نیکبخت، صندق بیمه کشاورزی را تکیه‌گاه مطمئنی در حوادث کشاورزی خواند و اظهارداشت: تقویت این صندوق لازم است و بیمه‌گزاری خارج از آن ممنوع و یک تخلف مشهود است، زیرا صندوق بیمه کشاورزی جور حوادث را می‌کشد و هزینه‌کرد منابع جز در این صندوق قابل قبول نیست.

تفاهم‌نامه‌ها و توافقات به قرارداد همکاری و پروتکل اجرایی منتهی شود

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: هیچ انسدادی در صادرات محصولات کشاورزی نداریم، کشاورزان و تولیدکنندگان باید در بازارهای بین‌المللی نقش‌آفرین باشند، اعتقاد براین است که صادرات جریان تولید را دوام می‌بخشد.

او گفت: کارهای خوبی در تعاملات بین‌المللی صورت پذیرفته و لازم است؛ تفاهم‌نامه‌ها، توافقات، مراودات دو و چند جانبه و اجلاس‌های مشترک به قرارداد و پروتکل‌های اجرایی منتهی شود، از این رو همکاری نزدیک با بخش اقتصادی وزارت امورخارجه تسهیل کننده است.

نیکبخت بر اولویت همسایگان و کشورهای منطقه تاکید کرد و گفت: برای رفع کمبودها، واردات کالا از مبادی نزدیک و کشورهای پیرامون به دلیل صرفه اقتصادی و هزینه کمتر، راهبرد وزارت جهادکشاورزی است که می‌بایست از سوی معاونت بازرگانی و دفتر بین‌الملل مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است؛ بررسی مسائل واحدهای خدمات کشاورزی و تعاریف جدید در وظایف این واحدها، دستور کار نشست آتی خواهد بود./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.