۱۹۶۶۷ شهید؛ نتیجه ۷۳روز جنایت رژیم صهیونیستی در غزه

۱۱۷ نفر فقط در ۳۶ ساعت شهید شدند

وزارت بهداشت غزه امروز (سه‌شنبه) از افزایش شمار شهدای جنایات رژیم صهیونیستی در این باریکه به ۱۹۶۶۷ نفر خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین از خبرگزاری سما، وزارت بهداشت غزه بعد از ظهر امروز اعلام کرد که شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی از ۱۵ مهر تاکنون به مناطق مختلف این منطقه به ۱۹ هزار و ۶۶۷ نفر رسیده است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد که شمار زخمی‌ها نیز به ۵۲ هزار و ۵۸۶ نفر افزایش یافته است.

در همین راستا، «منیر البرش» مدیرکل بهداشت غزه در این باره گفت: طی ۳۶ ساعت گذشته ۱۷۷ تن شهید شده‌اند و پیکر شمار زیادی از شهدا همچنان در زیر اوار محبوس است.

او در گفت‌وگو با شبکه المیادین افزود: رژیم اشغالگر یک کمپین بازداشت را علیه کادر پزشکی در نوار غزه به راه انداخته است و تاکنون ۳۶ نفر از کادر درمان ازجمله رئیس بیمارستان «العوده» را بازداشت کرده است.

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) میان اسرائیل و حماس آتش‌بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

این وقفه در جنگ، ۷ روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر(اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.