آخرین پیش‌بینی هواشناسی درباره اوضاع جوی

سازمان هواشناسی با صدور هشدار تداوم آلودگی هوا در ۱۰ شهر و تشدید آن از ورود سامانه بارشی به کشور طی روز جمعه و آغاز بارش باران، برف و رعدوبرق خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین، پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و‌ آینده‌نگری سازمان هواشناسی نشان می‌دهد طی 2 روز آینده در اکثر مناطق کشور جو پایداری حاکم است و با توجه به پایداری و سکون هوا غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی، کرج، تهران، اراک و اصفهان افزایش یافته که کاهش کیفیت هوا را به‌دنبال دارد.

روز جمعه با ورود تدریجی سامانه بارشی به کشور در برخی مناطق شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز مرکزی ابرناکی، بارش باران،‌برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

شنبه هفته آینده در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی، بخش‌هایی از مرکز و برخی مناطق بوشهر و فارس بارش باران، برف، رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

یکشنبه آینده علاوه بر این مناطق در استان‌های ساحلی دریای خزر و به‌صورت پراکنده در بخش‌هایی از شمال شرق کشور بارش انتظار می‌رود.

روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده در شمال غرب، غرب، شمال شرق، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز وزش باد شدید و در مناطق مستعد احتمال وقوع پدیده گردوخاک پیش‌بینی شده است.

توصیف سامانه: پایداری جو و سکون هوا

زمان پایان: جمعه 1402/10/01

نوع مخاطره: تداوم پایداری هوا همراه با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا

منطقه اثر:

چهارشنبه 1402/09/29: تهران، کرج، اصفهان، اهواز، سمنان، مشهد، یزد و اراک.

پنجشنبه 1402/09/30: تهران، کرج، سمنان، اصفهان، اهواز، یزد، مشهد، اراک و تبریز.

جمعه 1402/10/01: تهران، کرج، قزوین، سمنان، اصفهان، اهواز، مشهد و یزد.

اثر مخاطره: افزایش غلظت آلاینده‌ها، افزایش شاخص آلودگی هوا در حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در صورت عدم مهار منابع آلاینده (ثابت و متحرک) در مناطق پرتردد ناسالم برای تمام گروه‌ها.

توصیه: مدیریت به منظور کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی در منابع متحرک و ثابت، کنترل فعالیت‌‌های صنعتی مراکز انتشار آلاینده‌ها، کاهش تردد غیر ضروری و پرهیز از حرکات ورزشی در فضای باز، به‌ویژه سالمندان، کودکان و افراد با سابقه بیماری‌های قلبی و تنفسی، پایش مداوم ایستگاه‌های سنجش آلودگی توسط مراجع ذی‌صلاح و اتخاذ تدابیر لازم به منظور کنترل میزان آلودگی./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.