پیش‌بینی هزار میلیارد تومانی وزیر از فروش سینماها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره آمار فروش سینما‌ها خاطرنشان کرد: ما در حوزه سینما یک سال بی‌نظیر را تجربه می‌کنیم و پیش‌بینی می‌شود تعداد تماشاگران سینماها تا پایان سال به بیش از ۳۰ میلیون نفر و میزان فروش به بیش از هزار میلیارد تومان برسد.

به گزارش شهروند آنلاین، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه نشست هفتگی هیات دولت در جمع خبرنگاران طی سخنانی اظهار داشت: ثبت ‌نام بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر چند روزی است که آغاز شده که در همین راستا  621 فیلم از 87 کشور برای حضور در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر ثبت نام کردند. همچنین در حوزه آثار تجسمی 10076 اثر تاکنون ثبت شده است.

او با اشاره به برگزاری جشنواره مطبوعات عنوان کرد: ما بعد از چندین سال وقفه، جشنواره مطبوعات کشور را  بعد از دهه فجر خواهیم داشت.

اسماعیلی درباره تغییر و تحولات در فضای تئاتر شهر تهران گفت: ایجاد یک فضای اختصاصی در محل تئاتر شهر تهران یک مطالبه بیش از 30 سال اصحاب تئاتر بود که برآورده شد و ما یک حائلی را در مجموعه تئاتر شهر برای بهره‌مندی بیشتر هنرمندان و ایجاد رضایتمندی آنها ایجاد کردیم و یک بازطراحی مهندسی صورت گرفته و یک مجموعه اجرای سر باز در حال آماده‌سازی است که اتفاق مبارکی برای حوزه هنر کشور است.

وزیر ارشاد همچنین درباره آمار فروش سینما‌ها خاطرنشان کرد: ما در حوزه سینما یک سال بی‌نظیر را تجربه می‌کنیم. پیش‌بینی می‌شود که تعداد تماشاگران سینماها تا پایان سال به بیش 30 میلیون نفر برسد. در مورد فروش پیش‌بینی این است که به بیش از هزار میلیارد فروش برسیم که به همین منظور جشنی را برای تقدیر از استقبال گسترده مردم از آثار سینمایی کشور برگزار خواهیم کرد.  همچنین در حوزه سینما هدفگذاری ما این است که تا نوروز تعداد سینماهای کشور به عدد 900 برسد. /تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.