داغِ غزه تمامی ندارد

شمار شهدای فلسطینی به آستانه ۲۰ هزار نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد: شمار شهدا از ابتدای تجاوز رژیم صهیونیستی به این منطقه تاکنون به ۱۹ هزار و ۹۰۲ شهید و تعداد زخمی‌ها هم به حدود ۵۵ هزار نفر رسیده است.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از فلسطین الیوم، وزارت بهداشت فلسطین در گزارشی اعلام کرد از ابتدای تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون ۱۹ هزار و ۶۰۰ فلسطینی در نوار غزه و ۳۰۲ تن دیگر در کرانه باختری توسط اشغالگران به شهادت رسیده‌اند. همچنین بیش از ۵۵ هزار فلسطینی نیز زخمی شده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین تأکید کرد که ۷۰ درصد شهدا را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند و هزاران نفر نیز همچنان مفقود‌الاثر هستند.

براساس این گزارش، تاکنون ۳۱۰ تن از کادر درمان، ۳۵ نیروی دفاع مدنی، ۹۷ روزنامه نگار و ۱۳۶ نیروی آژانس امداد و کاریابی سازمان ملل (آنروا) به شهادت رسیده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرد، حدود ۱.۹ میلیون نفر یعنی حدود ۹۰ درصد از اهالی غزه در داخل این منطقه آواره شده‌اند و اسامی ۱.۲ میلیون تن از آنها در ۱۵۴ مرکز تابع آنروا در سراسر نوار غزه ثبت شده که ثبت نام حدود یک میلیون تن از آنها در ۹۴ دفتر در جنوب نوار غزه انجام گرفته است.

براساس این گزارش حدود ۲۸۰ واحد مسکونی یعنی بیش از ۶۰ درصد از بخش مسکن نوار غزه به طور کامل یا جزئی منهدم شده است و به دلیل ادامه بمباران و حملات رژیم صهیونیستی آمار نهایی ساختمان‌های منهدم شده در دسترس نیست.

گزارش وزارت بهداشت فلسطین حاکی از آن است که حدود ۴۴ درصد خانوارهای فلسطینی در غزه از گرسنگی شدید رنج می‌برند. همچنین نوزادان به شیر خشک دسترسی ندارند و این امر منجر به تشدید بحران در بهداشت عمومی منجر شده است.

این گزارش تأکید کرد که عدم دسترسی به کمک‌ها و کادر پزشکی در بیمارستان کمال عدوان و بمباران مراکز درمانی توسط رژیم صهیونیستی، به منزله تهدیدی برای افراد نیازمند به درمان و کمک‌های پزشکی است و بسته شدن بیمارستان و کمبود امکانات پزشکی و درمانی باعث ایجاد یک بحران شدید در زمینه بهداشت عمومی شده است و این امر اقشار ضعیفتر را بیشتر تحت تأثیر قرار داده است./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.