پوشش سراسری فیبرنوری تا 3 سال دیگر

معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات وارتباطات رادیویی گفت: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، تمام شهرهای کشور تا سه سال آینده از فناوری فیبرنوری بهره‌مند خواهند شد و این کار با سرعت در حال انجام است.

به گزارش شهروند آنلاین، مهدی روحانی نژاد روز شنبه در جلسه کارگروه توسعه دولت الکترونیک کردستان در سنندج اظهار کرد: فیبرنوری نیاز جدی جامعه امروز است و دولت سیزدهم با جدیت این طرح را در نقاط مختلف کشور دنبال می‌کند.

او با بیان اینکه کردستان بیست و هشتمین استان کشور برای اجرای نهضت فیبرکشی است، افزود: تجهیز شهرها و منازل و کسب. کارها به فیبرنوری، ضمن افزایش سرعت ارتباطات سیار به توسعه اشتغالزایی نیز کمک قابل توجهی می‌کند.

معاون راهبردی و توسعه بازار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی یادآور شد: شرکت مبین نت ۳۴۰ هزار خانوار و مخابرات ایران ۲۳۵ هزار خانوار را به فیبرنوری متصل خواهند کرد.

روحانی نژاد با اشاره به پیش‌بینی هشت هزار میلیارد ریال برای اجرای این طرح، ادامه داد: وزارت ارتباطات چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال یارانه و مشوق برای کمک به اپراتورهای مجری طرح در نظر گرفته است.

او به این هم اشاره کرد که تا پایان امسال همه روستاهای کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌شود.

در این جلسه، تفاهم‌نامه شهرداری سنندج و شرکت ارتباطات مبین‌نت در راستای هوشمندسازی شهر سنندج به امضا رسید.

قرار است تا مرداد سال آینده عملیات اجرایی فیبرنوری منازل و کسب و کارها در سنندج تا پایان مرداد سال آینده به اتمام برسد.

در قالب این طرح، ۲۲۸ نقطه و ۴۶ اداره به فیبرنوری در سنندج متصل خواهد شد، ضمن اینکه عملیات اجرایی آن در شهرهای سقز، مریوان و کامیاران هم امسال شروع می‌شود./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.