خطرات اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای در کودکان

رئیس پلیس فتا البرز گفت: بازی‌های مجازی بدون نظارت والدین سبب انزوای اجتماعی و رفتارهای پرخاشگرانه در کودکان و نوجوانان خواهد شد.

به گزارش شهروند آنلاین،سرهنگ “رسول جلیلیان” روز یکشنبه درگفت و گو با ایرنا اظهار کرد: اعتیاد بازی‌های رایانه‌ای اثرات مخرب بسیاری دارد که می‌تواند تاثیر بسیاری منفی بر روح ،جسم و سلامت کودکان و نوجوانان داشته باشد.

او اضافه کرد: خانواده‌ها خطرات اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای را جدی بگیرند و زمان استفاده فرزندان از این فضا را مدیریت کنند.

جلیلیان بیان کرد: ارتباط نزدیک بین والدین و فرزندان عامل اصلی دورکردن فرزندان از آسیب‌های فضای مجازی است؛ والدین باید روابط عاطفی خوبی با فرزندان ایجاد کنند تا از حوادث احتمالی در این فضا پیشگیری شود.

رئیس پلیس فتا البرز افزود: خانواده‌ها باید استفاده از سرگرمی‌های مفید مانند ورزش و اجرای برنامه‌های تفریحی را برای کاهش بازی‌های رایانه‌ای کودکان در اولویت قرار دهند.

جلیلیان یادآورشد: استفاده زیاد از بازی‌های رایانه‌ای باعث ایجاد تغییر در سلامت فیزیکی یا روانی و افت عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان خواهد شد.

او تاکید کرد: پلیس فتا همواره در حال آگاه‌سازی خانواده‌ها و کاربران فضای مجازی از طریق رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی است اما خانواده‌ها نیز با افزایش سطح آگاهی و رصد دائم فعالیت‌های کودکان و نوجوانان در فضای سایبری، از آسیب‌های احتمالی که متوجه فرزندانشان است، پیشگیری کنند.

رئیس پلیس فتا البرز گفت: خانواده‌ها مسئولیت بسیار سنگینی درباره تربیت فرزندان برای استفاده از فضای مجازی دارند و ایمن نگه‌داشتن فرزندان از آسیب‌های فضای مجازی نیازمند آموزش از سنین پایین است .

جلیلیان افزود: هرچند فضای« وب» دارای قابلیت‌های آموزشی جذابی برای کودکان و نوجوانان است اما می‌تواند خطرهای نهفته‌ بسیاری در بطن خود داشته باشد که این مهم برای خانواده‌ها به یک نگرانی تبدیل شده است .

او بیان کرد : همراهی و هماهنگی والدین با فرزندان و نظارت بر رفتار و فعالیت سایبری آنها یک ضرورت بوده چرا که ناآگاهی والدین، موجب آسیب‌ها و تهدیدات گوناگون خواهد شد./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.