راه‌اندازی 20 مرکز توانبخشی در سال ۱۴۰۲

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در سال جاری ۲۰ مرکز توانبخشی در استان‌های مختلف کشور راه‌اندازی شده است.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ پیمان نامدار با اشاره به خدمات ارائه شده در این مراکز افزود: در مراکز توانبخشی جمعیت هلال احمر خدمات ارتز، پروتز، فیزیوتراپی، کاردرمانی، گفتار درمانی، شنوایی‌سنجی؛ بینایی‌سنجی؛ تغذیه و کلنیک‌های تخصصی و چند تخصصی توانبخشی به مددجویان و معلولین ارائه می‌شود.

او در مورد هزینه خدمات توانبخشی در مراکز هلال احمر اضافه کرد: از آنجایی که مراکز ارتز و پروتز جمعیت هلال احمر به عنوان تنها مراکز ارائه خدمات مذکور بخش دولتی و خصوصی از پایین‌ترین تعرفه برخوردار است و با توجه به عدم وجود مصوبه هیات دولت در خصوص تعرفه تمام مصنوعات ارتز و پروتز؛ نحوه قیمت‌گذاری مصنوعات در این بخش بر اساس دستورالعمل نحوه محاسبه قیمت تمام شده صورت می‌گیرد.

او ادامه داد: مبنای محاسبه هزینه این خدمات بر اساس قیمت خرید قطعات و ملزومات و حداقل دستمزد کارشناس بابت ارائه خدمات مربوطه است که نسبت به بخش خصوصی بسیار ارزان‌تر تمام می‌شود.

نامدار در پاسخ به این پرسش که آیا خدمات حمایتی مالی برای پوشش هزینه توانبخشی مراجعه کنندگان از سوی هلال احمر صورت می‌گیرد گفت: بودجه حمایتی جهت پوشش هزینه‌های توانبخشی به مددجویان و معلولین بر اساس دستورالعمل سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر صورت می‌گیرد.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به حوزه توانبخشی جمعیت هلال احمر تاکید کرد: با توجه به عدم پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی تخصیص بودجه‌های حمایتی برای این حوزه بسیار مهم و استراتژی است.

او در خاتمه در پاسخ به این سئوال که چه اقداماتی برای پوشش بیمه‌ای خدمات توانبخشی صورت گرفته است خاطرنشان کرد: تلاش‌های بسیاری از طریق مجلس شورای اسلامی در حال انجام است و امیدواریم روزی برسد که همه خدمات توانبخشی تحت پوشش بیمه‌ای قرار گیرد./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.