استراتژی نبرد مقاومت

مقاومت فلسطین: همه ۷ پیشنهاد اسرائیل را رد کردیم/ بدون آتش‌بس کامل درباره هیچ پیشنهادی مذاکره نمی‌کنیم

رهبران مقاومت فلسطین با اشاره به اینکه مقاومت ۷ پیشنهاد رژیم اشغالگر برای تبادل اسرا را رد کرده است، گفتند هیچ مذاکره‌ای قبل از توقف کامل تجاوزات این رژیم علیه غزه وجود ندارد و هدف مقاومت آزادی همه اسرای فلسطینی است وهرگز کارت اسرا را از دست نمی‌دهد.

به گزارش شهروند آنلاین، در شرایطی که صهیونیست‌ها با گرفتاری میان جنگ فرسایشی غزه در تلاش برای ازسرگیری مذاکرات جهت تبادل اسرا و خروج از این باتلاق هستند، گروه‌ها و رهبران مقاومت فلسطین همگی تأکید دارند که تا قبل از توقف کامل تجاوزات رژیم اشغالگر علیه نوار غزه، هیچ مذاکره‌ای انجام نخواهد شد.

مقاومت همه پیشنهادات رژیم صهیونیستی را رد کرده است

در همین راستا «ماهر الطاهر» مسئول روابط بین‌المللی در جبهه مردمی برای آزادی فلسطین در گفت‌وگو با المیادین اعلام کرد که طرف صهیونیستی 7 پیشنهاد ارائه داده است که نشان می‌دهد این رژیم از همه اهداف خود عقب‌نشینی کرده است. رژیم اشغالگر این پیشنهادات خود را از طریق قطر ابلاغ کرده است که شامل برقراری آتش‌بس دوهفته‌ای، حضور (نیروهای اسرائیلی) در کمربند شمال غزه، ورود کمک‌ها و بازگشت ساکنان به شمال و برپایی چادرها در آنجا می‌شود.

او افزود، پیشنهاد اسرائیل همچنین شامل آزادی شماری از مبارزان فلسطینی و در رأس آنها «احمد سعدات» و «مروان البرغوثی» و تبادل اسرای غیرنظامی و اسرای زن نظامی،عقب‌نشینی از شهرها و ماندن در وادی غزه می‌شود. اشغالگران اصرار دارند که آتش‌بس مطلق برقرار نشود اما مقاومت تأکید کرده است که بدون آتش‌بس درباره هیچ پیشنهادی مذاکره نمی‌کند. مقاومت پاسخی روشن به این پیشنهادات دشمن داده و بر ضرورت آزادی همه اسرای فلسطینی از زندان‌های رژیم اشغالگر بر مبنای «کل در برابر کل» و عقب‌نشینی کامل نیروهای اسرائیلی از غزه تأکید کرده است.

مقاومت هرگز کارت اسرا را از دست نمی‌دهد

«علی برکه» رئیس بخش روابط ملی جنبش حماس در خارج نیز در همین زمینه گفت که دشمن صهیونیستی دیگر قادر به تحمل تلفات نیست و هزینه این جنگ برای رژیم اشغالگر به‌شدت سنگین شده است و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم و «جو بایدن» رئیس‌جمهوری آمریکا دیگر قادر به ادامه جنگ نیستند اما نتانیاهو می‌خواهد از ارتش اسرائیل برای ماندن خودش در قدرت برای مدتی طولانی استفاده کند.

این مسئول حماس تصریح کرد: تاکنون هیچ محوری در نوار غزه سقوط نکرده است و نبردها در همه محورها جریان دارد. نیروهای دشمن حتی نمی‌توانند در مناطقی که قبلاً وارد آنها شده بودند مستقر شوند و عملیات روز یکشنبه در منطقه «جحر الدیک» این را ثابت می‌کند. مقاومت قبل از آغاز نبرد طوفان الاقصی طرح دفاعی خود را آماده کرده بود. مقاومت هرگز برگ برنده اسرا را از دست نمی‌دهد. پیشنهادات متعددی ارائه شده است اما موضع مقاومت واحد و روشن است و هرگونه مذاکره درباره تبادل اسرا مشروط به توقف کامل تجاوزات رژیم اشغالگر علیه غزه است.

او اضافه کرد: کارت (برگ برنده) اسرا همچنان در دست مقاومت است و ما هرگز آن را از دست نمی‌دهیم. مقاومت دست برتر را در میدان دارد و ما بسیار استوارتر از دشمن هستیم. دشمن باید فوراً تجاوزات خود علیه غزه را متوقف کند و گذرگاه‌ها باز شود و مجروحان از غزه خارج شوند. حماس هر پیشنهادی برای آتش‌بس موقت یک یا دوهفته‌ای را رد می‌کند و تأکید می‌کند موضع همه گروه‌های مقاومت در این زمینه واحد است و با بررسی شرایط به طرف‌های قطری و مصری اعلام کرده است که قبل از توقف کامل تجاوزات، هیچ بحثی درباره پرونده اسرا وجود ندارد.

هدف مقاومت آزادی همه اسرای فلسطینی از زندان‌های دشمن است

علی برکه تأکید کرد: هدف مقاومت آزادی همه اسرای فلسطینی از زندان‌های دشمن است به‌ویژه اینکه امروز رژیم اشغالگر شمار بیشتری از فلسطینی‌ها را در کرانه باختری و نوار غزه اسیر کرده است، همچنین برادران ما در جنبش جهاد اسلامی که به مصر سفر کرده‌اند نیز در گفت‌وگوهای خود با مقامات مصری بر همین موضع واحد مقاومت تأکید خواهند کرد.

این مسئول حماس گفت: مقاومت به‌ دنبال پایان جنگ است اما کارت اسرا را از دست نمی‌دهد و عملیات تبادل اسرا باید طبق شروط ما انجام شود.

4 عامل فشاری که رژیم صهیونیستی از آن رنج می‌برد

«مصطفی البرغوثی» دبیرکل جنبش ابتکار ملی فلسطین نیز به‌نوبه خود اعلام کرد که رژیم اشغالگر از 4 عامل فشار رنج می‌برد که بارزترین آنها تلفات انسانی، جنگ طولانی و فرسایشی، فروپاشی اقتصاد و نیز تغییر بزرگ در افکار عمومی جهان ضد اسرائیل است.

او افزود: نتانیاهو و یوآو گالانت وزیر جنگ رژیم صهونیستی خواستار ادامه جنگ هستند؛ زیرا بعد از جنگ باید در کمیته تحقیقات این رژیم پاسخگو باشند و در نهایت برکنار می‌شوند. حمایت آمریکا و انگلیس از تجاوزات اشغالگران در غزه صرفاً حمایت سیاسی نیست و این کشورها با جنگنده‌ها و هواپیماهای خود در کشتار مردم غزه مشارکت مستقیم دارند. بایدن که به‌ امید پیروزی در انتخابات ریاست ‌جمهوری آمریکا وارد جنگ غزه شد به‌خوبی می‌داند که این جنگ شکست او را در انتخابات رقم خواهد زد.

البرغوثی با انتقاد از مواضع سست کشورهای عربی در قبال جنایات اشغالگران علیه مردم غزه گفت: اگر این کشورها موضعی قاطع در حمایت از فلسطین اتخاذ می‌کردند وضعیت امروز کاملاً متفاوت بود. در زمان حاضر ما هیچ صحبتی درباره شرایطِ بعد از جنگ نداریم و صحبت‌هایی که در این زمینه مطرح می‌شود با هدف منحرف کردن توجهات از تحولات نوار غزه است.

شب گذشته رویترز گزارش داد که یک هیات از جهاد اسلامی فلسطین که اسرای اسرائیلی را در غزه در اختیار دارد، برای مذاکرات با مقام‌های امنیتی مصر وارد قاهره شد.

رسانه‌های عبری نیز از پیشنهاد سه‌مرحله‌ای مصر برای آتش‌بس 14روزه در غزه خبر دادند که طبق آن تمام عملیات نظامی و اطلاعاتی اسرائیل در نوار غزه به‌ مدت دو هفته متوقف خواهد شد.

این پیشنهاد همچنین شامل آزادی 120 اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی می‌شود. مذاکرات با تشکیلات خودگردان فلسطین به ‌امید ایجاد یک دولت امنیتی اضطراری در غزه با مشارکت جناح‌های مختلف فلسطینی و یک دوره طولانی آتش‌بس، بازگشت تعداد بیشتری از اسرا از غزه و خروج نهایی نیروهای اسرائیلی از محاصره غزه نیز از دیگر بندهای این پیشنهاد قاهره است.

اما منابع آگاه تأکید می‌کنند با توجه به اعلام موضع واحد مقاومت فلسطین در لزوم توقف کامل تجاوزات رژیم اشغالگر به غزه قبل از هر مذاکره‌ای، به‌نظر نمی‌رسد که هیات جهاد اسلامی در قاهره این پیشنهاد مصر را بپذیرد./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.