هفته بی‌باد و بارانِ پایتخت!

هواشناسی خیال همه را راحت کرد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی وضع هوای سازمان هواشناسی با اشاره به این‌که از اوایل هفته آینده شرایط برای انباشت آلاینده‌ها در تهران فراهم می‌شود، گفت: تا یک هفته آینده در تهران بارندگی نداریم.

به گزارش شهروند آنلاین،صادق ضیائیان در گفت‌وگو با تسنیم با بیان این‌که “هفته خوبی را برای تهران داشتیم”، اظهار کرد: علاوه بر وزش باد عبور سامانه‌های جوی را در آسمان پایتخت داشتیم و شرایط برای آلودگی هوا فراهم نبود.

او ادامه داد: فردا چهارشنبه مقداری غلظت آلاینده‌ها در تهران افزایش می‌یابد و روز پنجشنبه وضعیت بهبود می‌یابد، مجدداً از اواخر روز جمعه و به‌ویژه شنبه هفته آینده شرایط برای انباشت آلاینده‌ها در تهران فراهم می‌شود.

او با ابراز این‌که “هفته آینده به ‌احتمال زیاد هفته خوبی به ‌لحاظ آلودگی هوا در تهران نداشته باشیم”، افزود:‌ پیش‌بینی می‌کنیم حداقل تا اواسط هفته آینده به ‌روی شهر تهران جو پایداری حاکم است و وزش باد را به ‌اندازه کافی برای تهویه هوا نخواهیم داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی وضع هوای سازمان هواشناسی درباره بارش‌ها نیز گفت: برای تهران تقریباً از روز سه‌شنبه به بعد انتظار بارش‌ را تا یک هفته آینده نداریم. در کشور نیز امروز اکثر مناطق کشور بدون بارش هستند و روز چهارشنبه نیز این‌گونه است.

ضیائیان اضافه کرد:‌ روز پنجشنبه اما برای استان‌های ساحلی دریای خزر بارش پیش‌بینی شده است. روز جمعه 8 دی‌ماه نیز شاهد بارش در گیلان، مازندران، شمال شرقی خراسان رضوی، شمال خراسان شمالی و ارتفاعات کرمان خواهیم بود.

او گفت: روز شنبه در ارتفاعات استان کرمان بارش روی می‌دهد و در سایر مناطق کشور خیلی انتظاری برای بارش نداریم./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.