دریافت نفت به ازای ترور مردم ایران

در سومین جلسه دادگاه منافقین چه گذشت؟

نماینده دادستان در سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات اعضای گروهک تروریستی منافقین به پشت پرده ستاد داخله منافقین و مزدوری برای صدام اشاره کرد و گفت: اسناد اطلاعاتی نشان می‌دهد منافقین به ازای ترور مردم کشورمان از صدام نفت دریافت می‌کردند.

به گزارش شهروند آنلاین، سومین جلسه دادگاه رسیدگی به جنایات و اقدامات اعضای گروهک تروریستی منافقین روز سه‌شنبه – پنجم دی – به ریاست حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقانی در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران و به صورت علنی برگزار شد. در این جلسه کیفرخواست تعدادی دیگر از متهمان این پرونده قرائت شد؛ در جلسه نخست و دوم دادگاه این پرونده اتهامات ۲۳ متهم قرائت شده بود.

کیفرخواست این پرونده در بیش از ۷۰۰ صفحه تنظیم شده است و در این دادگاه که با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزار می‌شود علاوه بر اینکه جمعی از خانواده‌های قربانیان ترور نیز حضور دارند، شاهدان عینی جنایات هولناک تروریست‌های دهه ۶۰ نیز در دادگاه حاضر هستند.

طبق اعلام دادگاه کیفری یک استان تهران، در دادگاه رسیدگی به جنایات منافقین ۱۰۴ عضو این گروهک و یک شخصیت حقوقی (سازمان مجاهدین خلق ایران) محاکمه می‌شوند.

تشکیلات موسوم به مجاهدین خلق (معروف به گروهک منافقین)، مسعود رجوی، مریم قجر عضدانلو (معروف به مریم رجوی)، مهدی ابریشمچی، زهره اخیانی، فهیمه اروانی، مهدی براعی، مژگان پارسیایی، زهرا مریخی آهنگر کلایی، محمد علی توحیدی خانیکی، علی خدایی صفت، مهدی خدایی صفت، عباسعلی داوری فیضی پور آذر، سید مجید سید المحدثین، صدیقه حسینی، محمد طریقت منفرد، مهوش سپهری، قدسی خرازیان، مهناز سلیمانیان، محسن سیاه کلاه، مریم فضل مشهدی، بهشته شادرو، ژیلا دیهیم، ابوالقاسم رضایی، حمیرا حجتی امامی، محمود عطایی کاریزی، گلنار جواهری ساعتچی، مهریان حاجی نژاد، مرتضی اسماعیلیان مارنانی، دولت نوروزی منجیلی، زهرا بخشایی، محمد حیاتی، نیکو خائفی اشکذری، عذرا علوی طالقانی، جمیله ابریشم چی، محمود قجر عضدانلو، بدری پورطباخ و محمد جواد قدیری مدرسی از متهمان حاضر در این پرونده هستند.

فرهاد الفت، رویا احمدی موسوی، بهزاد نظیری، فرشته یگانه، معصومه بلورچی، یاسر جهان نژادی، فائزه خیاط حصاری محمدی، صالح رجوی، محمد سادات خوانساری، پرنیان سرآمد، حکیمه سعادت نژاد، حمیده شاهرخی امیری، ثریا شهری، پروین صفایی، محمود فخارزاده، عشرت محبت کار، علیرضا معدنچی، عباس میناجی مقدم، حمیدرضا اسحاقی، علیرضا امام جمعه، اسدالله اوسطی، فاطمه آدرسی، مصطفی آسیفی، زهره بنی جمالی، محمود بنی هاشمی، اسدالله بهرامی، علیرضا بهرامی، عزیز اله پاک نژاد، مهرافروز پیکر نگار، مریم حاج خانیان، احمد حنیف نژاد، پرویز خزائی، حسین دادخواه و فاطمه داوران از دیگر متهمان حاضر در این پرونده هستند.

حسین ربوبی خبوشانی، سپیده ابراهیمی، بیژن رحیمی، آزاده رضایی، هادی روشن روانی، محمد سادات دربندی، فریدون سلیمی، عباس شاکری، سهیلا شعبانی، احمد شکرائی، سهیلا صادق، مهران صادق، طاهره ضیائی، کبری طهماسبی، رقیه عباسی، زهره عطریانفر، مهری علیقلی، مرتضی فخار، سید اسدالله فقیه دزفولی، ایرج فیض بوسجینی، پرویز کریمیان سیچانی، احمد گلپایگانی، فرید ماهوتچی حسینی، مهدی مددی الموسوی، سید محمود احمدی علون آبادی، سید جواد احمدی علون آبادی، اسماعیل مرتضایی، محمود معیری، رقیه ملک محمدی، حسن نظام الملکی، نسرین نظری علی آبادی، علی هادی زاده و الله کرم هوشنگی متهمان حاضر در این پرونده هستند.

در نخستین جلسه دادگاه که ۲۱ آذر برگزار شد، نماینده دادستان بخشی از کیفرخواست این پرونده را در دادگاه قرائت کرد همچنین در دومین جلسه دادگاه نیز ادامه کیفرخواست این پرونده قرائت شد به طوری که تاکنون کیفرخواست اتهامات ۲۳ نفر از متهمان این پرونده در دادگاه خوانده شده است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دهقانی در ابتدای جلسه با قرائت آیه ۲۹ سوره اعراف دادگاه را آغاز کرد و اظهار داشت: عدالت ترازوی خدای متعال در روی زمین است و هرکس آن را به کار گیرد به بهشت می رود و هرآنکه آن را رها کند به دوزخ رانده می‌شود.

قاضی به عنوان رئیس دادگاه ضمن رسمیت و علنی بودن دادگاه اعلام کرد: در این جلسه ادامه کیفرخواست ۱۰۴ متهم این پرونده با رعایت همه تشریفات از قانون آیین دادرسی در حال تشکیل و برگزاری است.

او ادامه داد: پیش از حضور نماینده دادستان باتوجه به انعکاس برخی مطالب از سوی برخی اصحاب رسانه خطاهایی رخ داده است؛ بنابراین اصحاب رسانه در انعکاس مواد قانونی که در دادگاه قرائت می‌شود نهایت دقت را داشته باشند همچنین نام‌های برخی متهمان به درستی منعکس نشده است از این رو خبرنگاران در انعکاس مطالب نهایت دقت را داشته باشند.

قاضی دهقانی خاطر نشان کرد: نظر به آنکه دادگاه صلاحیت خود را احراز کرده است و خدمت مردم و جامعه حقوقی به عنوان رئیس دادگاه اعلام می‌دارم که هم رئیس دادگاه کیفری هستم و همراه با مستشاران، ابلاغ دادرسی انقلاب را نیز داریم و به همین جهت این هیات قضایی مستقر در دادگاه، صلاحیت رسیدگی به کیفرخواست واصله برای ۱۰۴ متهم پرونده را دارد.

پس از آن با دستور قاضی دادگاه، نماینده دادستان برای قرائت کیفرخواست متهم ردیف ۲۴ در جایگاه قرار گرفت.

متهم ردیف ۲۴؛ سرپل ارتباطی آمریکایی‌ها با اعضای گروهک تروریستی منافقین

نماینده دادستان درباره متهم ردیف ۲۴ که به عنوان سر پل ارتباطی آمریکایی‌ها با منافقین یاد می‌شود، گفت: ابوالقاسم رضایی فرزند خلیل الله است که وی قبل از انقلاب، به گروهک منافقین ملحق شده و در همین راستا با سعیده شاهرخی، ازدواج تشکیلاتی می‌کند و مدتی بعد نیز همراه با همسر خود به صورت غیر قانونی از ایران خارج می‌شود.

او درباره فعالیت‌ها و مسئولیت‌های متهم ردیف ۲۴ افزود: عضویت بخش به اصطلاح روابط خارجی و اطلاعات نظامی تشکیلات در سال ۱۳۵۸، مسئولیت بخش ارتباط‌گیری با سایر گروه‌های معاند و ضد انقلاب در سال ۱۳۶۰ ، فعالیت در خانه‌های تیمی به صورت مخفی تا سال ۱۳۶۳، حضور در آمریکا با هدف فراهم کردن شرایط نزدیکی منافقین به مقامات آمریکایی در سال ۱۳۶۳، مسئولیت شاخه نظامی گروهک تروریستی منافقین در عراق در سال ۱۳۶۵، شرکت در عملیات تروریستی نظامی فروغ جاویدان به عنوان مسئول تیم نظامی از جمله اقدامات وی است.

نماینده دادستان اضافه کرد: متهم ابوالقاسم رضایی اکنون از جمله کادرهای مهم گروهک تروریستی منافقین در بخش تامین مالی تروریسم همچنین قسمت به اصطلاح سیاسی نفاق در کشور آلبانی است که تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز است.

متهم ردیف ۲۵؛ مسئول شناسایی و ترور حزب اللهی‌ها در خیابان

نماینده دادستان در ادامه به اتهامات متهم ردیف ۲۵ اشاره کرد و افزود: حمیرا حجتی امامی فرزند هیبت‌الله عضو فعال و کادر نفاق متهم ردیف ۲۵ دادگاه رسیدگی به جرایم گروهک منافقین است.

او ادامه داد: وی در سال ۱۳۵۷ هوادار منافقین بود و از ابتدای سال ۱۳۵۸، رابطه‌ تشکیلاتی خود را با گروهک آغاز کرد و در مقطعی با مسئولیت زهره شاه‌مرادی در مرحله به اصطلاح سیاسی و سپس تحت هدایت منصوره پهلوان، در مرحله نظامی برای منافقین فعالیت کرد همچنین نامبرده به دلیل اینکه از وضعیت مالی نسبتاً خوبی برخوردار بود، به گروهک کمک مالی می‌کرد ضمن آنکه او با یکی از اعضای نفاق به نام محمد علی تسلیمی، ازدواج تشکیلاتی کرده بود.

نماینده دادستان در ادامه به فعالیت‌ها و مسئولیت‌های حمیرا حجتی امامی اشاره کرد و توضیح داد: مسئولیت تهیه‌ امکانات برای تجمعات غیرقانونی منافقین، مسئولیت شناسایی نیروهای حزب اللهی یا اماکن آنها برای تیم‌های ترور، عضویت در شورای رهبری گروهک از جمله اقدامات وی است.

او اضافه کرد: حمیرا حجتی امامی اکنون نیز به عنوان مسئول، در گروهک منافقین ایفای نقش می‌کند و نامبرده که تحت تعقیب اینترپل قرار دارد، دارای اعلان قرمز است.

متهم ردیف ۲۶؛ تئوریسین ترورهای خیابانی

نماینده دادستان درباره اتهامات محمود عطایی کاریزی متهم ردیف ۲۶ به عنوان تئوریسین ترورهای خیابانی، اظهار داشت: نامبرده قبل از انقلاب، جذب گروهک منافقین شده و بین سال‌های ۱۳۴۸-۱۳۴۹ به دلیل نفوذ قومی و منطقه‌ای که داشته، مسئول تهیه‌ سلاح برای تشکیلات می‌شود. او به همین منوال، مدتی در زمینه‌ تهیه و تأمین مواد منفجره و اسلحه از طریق مرز پاکستان و افغانستان فعالیت می‌کند.

او ادامه داد: محمود عطائی که جزو عناصر فکریِ گروهک تروریستی منافقین شناخته می‌شود، همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی، به فعالیت‌های خود برای گروهک به عنوان مسئول تبلیغاتی و نظامی در خراسان ادامه می‌دهد.

نماینده دادستان افزود: این متهم که جزو نامزدهای منافقین در دوره‌ اول انتخابات مجلس در تایباد نیز بوده است، پس از مدتی به کردستان متواری و از آنجا به فرانسه رفته و در سال ۱۳۶۴، مسئول مقر اشرف می‌شود.

او گفت: در ادامه و در آذر ۱۳۷۴، نامبرده به عضویت شورا و ستاد شاخه‌نظامی گروهک تروریستی منافقین درآمده و همسرش نیز عضو شورای نفاق می‌شود.

نماینده دادستان اظهار داشت: اکنون برای محمود عطایی کاریزی که تحت تعقیب اینترپل قرار دارد، اعلان قرمز صادر شده است.

متهم ردیف ۲۷؛ سر شبکه عنکبوتی پولشویی منافقین در خارج از کشور

نماینده دادستان درباره گلنار جواهری ساعتچی به عنوان متهم ردیف ۲۷ که سر شبکه عنکبوتی پولشویی منافقین در خارج از کشور شناخته می‌شود ، گفت: نامبرده همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی، توسط خواهرش (مهرناز) با گروهک و کتب منافقین آشنا و سپس در تجمعات نفاق شرکت کرده و در نهایت به صورت غیرقانونی از کشور خارج و به تشکیلات منافقین ملحق می‌شود.

او با اشاره به چند نام مستعار متهم گلنار جواهری ساعتچی افزود: در سال‌های اول انقلاب اسلامی، عضو تیم تبلیغات منافقین بوده و خانه‌ نامبرده نیز برای برگزاری نشست‌ها در اختیار گروهک قرار داشته است.

نماینده دادستان اظهار داشت: این متهم در مرحله نظامی و اقدامات مسلحانه‌ سال ۱۳۶۰ نیز بسیار فعال بوده و بعدها غالباً در دفتر مریم رجوی فعالیت می‌کرده است.

او اضافه کرد:  متهم ردیف ۲۷، بین سال‌های ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۶، همراه مریم رجوی در خارج مستقر بوده و بعد از فعالیت مقطعی در عراق، مجدد در سال ۱۳۸۱ به پاریس اعزام و در آنجا به تامین مالی تروریسم برای تشکیلات مشغول می‌شود.

نماینده دادستان گفت: اکنون متهم گلنار جواهری ساعتچی تحت تعقیب اینترپل و دارای اعلان قرمز است.

منافقین؛ تروریست‌های آواره

نماینده دادستان با اشاره به آوارگی گروهک تروریستی منافقین و خوش خدمتی های این گروهک تروریستی گفت: پس از ورود منافقین به عراق و همکاری با رژیم بعثی در جنگ تحمیلی بیشتر اقدامات تروریستی آنها منعطف به جدار مرزی بود. بعد از مدتی منافقین تصمیم گرفتند به عملیات خود عمق دهند و ترور را شهری کنند.

او ادامه داد: این تیم‌های تروریستی با کمک استخبارات عراق وارد ایران می‌شدند. گروهک منافقین دلیل عملیات در عمق ایران را در این می‌دانست که مردم اقبالی به آن‌ها نشان نمی‌دادند.

نماینده دادستان به پشت پرده ستاد داخله منافقین و مزدوری برای صدام در ازای یک بشکه نفت اشاره کرد و در این باره افزود: تحقیقات اطلاعاتی و قضایی نشان می‌دهد که منافقین به عنوان مزدور عراق ترور مردم را برعهده گرفته بود همچنین برخی اسناد اطلاعاتی که به دست مسئولان اطلاعاتی کشورمان رسیده نشان می‌دهد منافقین در ازای ترور، نفت از عراق می‌گرفته‌اند.

در این لحظه از دادگاه، قاضی دهقانی از نماینده دادستان پرسید؟ آیا مستندات کامل مذاکره منافقین و با نیروهای بعث و استخبارات عراق در کیفرخواست پرونده قرار دارد؟

نماینده دادستان پاسخ داد: بله؛ مستندات مربوط به این جلسه که در سال ۲۰۰۱ در استخبارات عراق بین رئیس استخبارات عراق و مسعود رجوی با حضور مهدی ابریشمچی برگزار شده است هم مستندسازی شده و در کیفرخواست آمده است.

نماینده دادستان اضافه کرد: بر اساس اسناد اطلاعاتی به دست آمده، مسعود رجوی از ژنرال حبوش رئیس سرویس اطلاعات عراق خواست که شرایطی برای منافقین فراهم کند تا گروهک از شرق کشور وارد خاک ایران شده و ترور انجام دهند.

او ادامه داد: مسعود رجوی دلیل این اقدام را واکنش منفی مردم از همکاری و مزدوری منافقین با عراق می‌دانست و حبوش از رجوی خواسته بود عملیات‌های منافقین در تهران انجام شود.

متهم ردیف ۲۸؛ از مسئولان رده بالای اطلاعات و امنیت نفاق

نماینده دادستان در ادامه به قرائت اتهامات متهم ردیف پرداخت و گفت: مهربان حاجی نژاد فرزند حسین، متولد سال ۱۳۳۵ شهرستان خوی متهم ردیف بیست و هشتم پرونده است که در سال ۱۳۵۴ با منافقین آشنا شده و در سال ۱۳۵۷ هوادار گروهک می‌شود.

او ادامه داد: این متهم در برهه‌ای پس از اقدامات مسلحانه سال ۱۳۶۰ منافقین، مدتی را در خانه‌های تیمی زندگی کرد و در نهایت در سال  ۱۳۶۰ دستگیر و به هشت سال حبس محکوم شد.

نماینده دادستان اضافه کرد: متعاقباً نامبرده در سال ۱۳۶۵، پس از اخذ مرخصی از زندان، به صورت غیرقانونی از کشور خارج شد و با یکی از اعضای گروهک به نام فرزاد گرانمایه هارونیه ازدواج کرد و سپس به همراه همسرش به پاکستان ‎عزیمت و از آنجا به مقر منافقین در عراق ملحق شد و همسرش در سال ۱۳۶۶ در عملیات‌های تروریستی موسوم به گردانی کشته شد.

او افزود: وی که از مسئولان رده بالای اطلاعات و امنیت نفاق در عراق، آلبانی و مدتی نیز در اروپا بوده، اکنون از اعضای شورای رهبری تشکیلات است.

نماینده دادستان در ادامه به برخی فعالیت‌ها و مسئولیت‌های متهم ردیف ۲۸ اشاره کرد و افزود: فعالیت در ستاد داخله در سال ۱۳۷۳، فعالیت در معاونت اطلاعات شاخه‌ی نظامی گروهک تروریستی منافقین در سال ۱۳۷۵، عضویت در  گروه مخابرات شاخه‌ نظامی تشکیلات و یکی از مسئولان عملیات‌های تروریستی موسوم به راهگشایی در  سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۹بوده است.

او اظهار داشت: مهربان حاجی نژاد اکنون تحت تعقیب پلیس اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز است.

متهم ردیف ۲۹؛ فیلمبردار عملیات‌های تروریستی منافقین

نماینده دادستان درباره متهم ردیف ۲۹ که به عنوان فیلمبردار عملیات‌های تروریستی منافقین شناخته می‌شود، گفت: مرتضی اسماعیلیان مارنانی متهم ردیف بیست و نهم دادگاه رسیدگی به جرایم گروهک تروریستی منافقین است که قبل از انقلاب اسلامی با منافقین آشنا و جذب گروهک شده و با یکی از اعضای تشکیلات به نام ناهید آقامیری ازدواج می‌کند.

او ادامه داد: متهم ردیف ۲۹ پس از مرگ همسرش در درگیری‌های خانه‌های تیمیِ در سال ۱۳۶۰، به کشور عراق متواری شده و با یکی دیگر از اعضای گروهک به نام زهرا (اکرم) تفنگچی (تیفتکچی) ازدواج می‌کند.

نماینده دادستان اضافه کرد: متهم مرتضی اسماعیلیان مارنانی پس از حضور در عراق، در مقر ۱۰ شاخه‌ نظامی تشکیلات تروریستی منافقین مستقر شده و امور فیلمبرداری را نیز انجام می‌دهد.

او درباره فعالیت‌ها و مسئولیت‌های متهم  مرتضی اسماعیلیان مارنانی اظهار داشت: مسئولیت تیم تروریستی در شاخه نظامی گروهک، اقدام به حمله‌ تروریستی با مینی‌کاتیوشا به پادگان پل نودر در خرمشهر و مین‌گذاری مسیرها، عضویت تیم حفاظت رجوی در فرانسه، از شکنجه‌گران تشکیلات در مقطع عراق بوده است.

نماینده دادستان گفت: اکنون متهم  مرتضی اسماعیلیان مارنانی تحت تعقیب اینترپل و دارای اعلان قرمز است.

متهم ردیف ۳۰؛ مسئول سازماندهی تجمعات اتوبوسی منافقین در آمریکا

نماینده دادستان درباره دولت نوروزی متهم ردیف سی‌ام دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین است، گفت: نامبرده در سال ۱۳۵۵ از کشور خارج شد و با یکی از اعضای گروهک به نام یداله که از کادرهای به اصطلاح امدادِ نفاق، در مقر لیبرتی بوده، ازدواج تشکیلاتی کرد.

او با بیان اینکه اکنون متهم دولت نوروزی از نفرات اصلی و به اصطلاح سیاسی گروهک تروریستی منافقین در آمریکاست، افزود: مسئول نمایندگی منافقین در انگلستان، فعالیت در بخش مالی و به اصطلاح سیاسی تشکیلات، عضویت در شورای رهبری گروهک در سال ۱۳۷۶، عضویت در شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت، معاون تشکیلات نفاق در سوئد و از مسئولان تشکیلات منافقین در انگلیس از دیگر فعالیت‌ها و مسئولیت‌های او به شمار می‌آید.

نماینده دادستان اضافه کرد: اکنون متهم دولت نوروزی تحت تعقیب اینترپل و دارای اعلان قرمز است.

متهم ردیف ۳۱؛ زنی که به خاطر مسعود رجوی طلاق گرفت

نماینده دادستان درباره متهم ردیف ۳۱ که به خاطر مسعود رجوی از همسرش طلاق گرفت، گفت: زهرا بخشایی فرزند احمد متهم ردیف سی و یک دادگاه رسیدگی به جرایم گروهک تروریستی منافقین است که در سال ۱۳۶۰، به دلیل عضویت و همکاری با گروهک تروریستی منافقین دستگیر و به یک سال حبس محکوم شد.

او ادامه داد: این متهم پس از آزادی از زندان، با یکی از منافقین گلپایگان ازدواج تشکیلاتی کرد و در سال ۱۳۶۲ از کشور خارج شد و در اروپا به همراه همسر و دیگر اعضای گروهک، فعالیت بسیار داشت و بعد از جداشدن از همسرش، به عراق رفت.

نماینده دادستان اضافه کرد: مسئولیت حفاظت ترددهای مقر باقرزاده و بدیع در سال‌های ۱۳۷۹ و ۱۳۸۰ و مسئول مقر اشرف در سال ۱۳۸۲ بعد از سقوط صدام از جمله اقدامات و مسئولیت‌های متهم زهرا بخشایی است.

او خاطر نشان کرد: این متهم اکنون در آلبانی است و مشغول به فعالیت در بخش به اصطلاح پژوهش سیاسی و از نفرات اطلاعات و حفاظت تشکیلات منافقین است که تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز است.

در این لحظه از دادگاه، نماینده دادستان با کسب اجازه از رئیس دادگاه فیلمی از خیانت و جاسوسی منافقین به نفع رژیم بعث عراق در دادگاه پخش کرد.

متهم ردیف ۳۲؛ مشوق آدم کشی و راه‌اندازی زندان منافقین

نماینده دادستان درباره متهم ردیف ۳۲ پرونده سرکردگان و اعضای اصلی گروهک تروریستی منافقین گفت: محمد حیاتی در سال ۱۳۴۵، ابتدا به وسیله‌ موسی خیابانی با منافقین آشنا و سپس در سال ۱۳۴۶ توسط نامبرده جذب گروهک شد و تحت آموزش‌های مسعود رجوی، تشکیلات زندان منافقین را راه‌اندازی کرد.

او ادامه داد: این متهم در ستاد داخله، با رده‌ تشکیلاتی شورای رهبری، در مقر اشرف مشغول به‌کار بود و همسرش نیز از مسئولان کادر رهبری نفاق در خارج از کشور است.

نماینده دادستان اضافه کرد: متهم حیاتی به منظور روحیه دادن به هواداران، در بخش سخنرانی نیز فعال بود. به طور مثال در تاریخ ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۰، نامبرده با نیروهای منافقین در آمریکا و کانادا، کنفرانس ویدئویی برگزار کرد که هدف از برگزاری آن، امیدواری دادن و تشویق عناصر نفاق به ادامه فعالیت‌های مجرمانه خود بوده است.

نماینده دادستان اضافه کرد: این متهم در حال حاضر در قسمت آموزش ستاد داخله در آلبانی فعالیت دارد و تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز است.

متهم ردیف ۳۳؛ هدایتگر اعضای گروهک تروریستی برای عملیات انفجار در مجتمع مسکونی شهرک نور

نماینده دادستان به قرائت اتهامات متهم ردیف ۳۳ پرداخت و گفت: نیکو خائفی اشکذری فرزند محمدعلی متولدسال ۱۳۳۸ در مشهد متهم ردیف سی و سوم پرونده است.

او ادامه داد: این متهم پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، جذب گروهک شده و در مرحله به اصطلاح سیاسی به فعالیت تشکیلاتی می‌پردازد. نامبرده در سال ۱۳۵۹ با یکی از منافقین به نام علیرضا محمد زاده (عضو شورا)، ازدواج تشکیلاتی می‌کندسپس در سال ۱۳۶۰، همزمان با شروع فاز نظامی گروهک، این متهم در مازندران، مسئولیت حفاظت از مقرهای منافقین را عهده دار می‌شود.

نماینده دادستان اضافه کرد: متهم ردیف سی و سوم بین سال‌های ۱۳۶۱-۱۳۶۲ به اتفاق همسرش به منطقه‌ کردستان عراق متواری و در نوار مرزی به امور پایگاه‌های منافقین رسیدگی کرده و سپس به کشور فرانسه می‌رود. متهم خائفی پس از آن به کشور آلمان عزیمت کرده و از آنجا، به عراق منتقل و در بخش هدایت تیم‌های عملیاتی به فعالیت می‌پردازد.

او با بیان اینکه این متهم تحت تعقیب پلیس اینترپل و دارای اعلان قرمز است، افزود: این متهم سپس در عملیات‌های تروریستی- نظامی فروغ جاویدان و مروارید فعالانه شرکت کرده و مسئولیت بخش‌های مختلف در شاخه‌ی نظامی را عهده‌دار می‌شود که مجروح نیز می‌شود و پس از آن، مجدد به آلمان برگشته و در آذر سال ۱۳۷۱ به عضویت شورا در می‌آید. نامبرده در سال ۱۳۷۳ با حضور در پاریس، در تیم حفاظت مریم رجوی عضو شده و در سال ۱۳۷۴ به عضویتِ شورای رهبری می‌رسد.

نماینده دادستان یادآور شد: متهم نیکو خائفی در حمله‌ی خمپاره‌ای به مجتمع مسکونی شهرک نور تهران، قبل از اعزام اعضای تیم تروریستی، آنان را توجیه و هدایت کرده است.

در این لحظه از دادگاه، محمد مهدی چیذری جانبازی که پای او در یکی از عملیات‌های تروریستی به مجتمع مسکونی شهرک نور قطع شده بود، اجازه صحبت خواست.

رئیس دادگاه از این جانباز خواست تا در جایگاه قرار گیرد.

محمد مهدی چیذری اظهار داشت: در ساعت یک و نیم بعد از ظهر روز ۲۳ اسفند سال ۱۳۷۸ پنج گلوله خمپاره به مجتمع مسکونی نور واقع در خیابان نیایش تهران شلیک شد که در آن هنگام به عنوان مهندس ناظر شهرداری در آن محل حاضر بودم و به شدت مجروح از ناحیه پای چپ مجروح شدن و پای من از بالای زانو قطع شد و اکنون ۷۵ ترکش در بدن دارم.

او ادامه داد: همچنین یک دختر نیز بر اثر اصابت ترکش به چشم، کور شد و تعدادی دیگر نیز مجروح شدند.

این جانباز تصریح کرد: رسیدگی به اتهامات گروهک تروریستی منافقین اگر چه دیرهنگام بود، باعث خرسندی و خوشحالی ملت ایران و خانواده شهدا و قربانیان ترور شده است.

پس از آن قاضی دادگاه با اعلام تنفس، ادامه قرائت کیفرخواست را به جلسه بعدی موکول کرد./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.