شیوع بیماری‌های تنفسی وپوستی در کهریزک!

بلاهایی که آلودگی هوا و انتقال روزانه ۸ تن زباله به آرادکوه بر سر کهریزکی‌ها آورد

بخشدار کهریزک با اشاره به تداوم وضعیت قرمز آلودگی هوا در این منطقه گفت: وجود صنایع آلاینده، آرامستان بهشت‌زهرا(ع)، تردد خودروهای سنگین حامل ۸ تن زباله عوامل اصلی آلودگی هوا در کهریزک و ازدیاد بیماری‌های تنفسی و پوستی در منطقه است.

به گزارش شهروند آنلاین،حسین گراوند در گفت‌وگو با تسنیم در ری با اشاره به آلودگی شدید هوا در باقرشهر اظهار داشت: آنچه این روزها درگیر آن هستیم آلودگی هوای نامتعارف و متداوم در بخش کهریزک و جنوب شهرستان ری است.

هوای باقرشهر اغلب در وضعیت قرمز و بسیار ناسالم

او افزود: شاخص آلودگی در باقرشهر که در مجاورت شهر تهران قرار دارد، اغلب در وضعیت قرمز و بسیار ناسالم است؛ اما در شهر تهران که مرکز آلودگی است و انتظار می‌رود شاهد اوج آلودگی باشیم، شاخص آلودگی از باقرشهر پایین‌تر است.

بخشدار کهریزک در ادامه گفت: علت آلودگی هوا در باقرشهر و کهریزک مربوط به عوامل ثابت آلاینده مانند صنایع، پالایشگاه، نیروگاه و… و نیز عاملان متحرک شامل وسایل نقلیه، خودروهای دودزا و سنگین است.

8 تن زباله با خودروهای سنگین به آرادکوه می‌رود

گراوند با اشاره به اینکه باقرشهر و کهریزک در مسیر تردد وسایل نقلیه سنگین و دودزای متعددی قرار دارند، تصریح کرد: روزانه نزدیک به 8 تن زباله شهر تهران از طریق خودروهای سنگین که در برخی اوقات فاقد استانداردهای لازم‌اند، به مجتمع پردازش آرادکوه منتقل می‌شود که از میان شهر کهریزک و باقرشهر عبور می‌کنند.

او ادامه داد: کارشناسان یکی از علل اصلی آلودگی هوا را تردد وسایل نقلیه می‌دانند، اما در باقرشهر و کهریزک تردد خودروهای حامل زباله یکی از علت‌های آلودگی است زیرا که جنوب پایتخت به ‌دلیل شرایط اقتصادی خانوارها، خودروی تک‌سرنشین کمتر دیده می‌شود.

آرامستان بهشت‌زهرا(ع) موجب افزایش تردد می‌شود

بخشدار کهریزک ابراز داشت: وجود آرامستان بهشت‌زهرا(ع) در مجاورت شهر باقرشهر و در بخش کهریزک موجب افزایش تردد در این منطقه شده است.

او افزود: سوزاندن ضایعات پلاستیکی، کوره‌های تولید زغال، کارگاه‌ها و صنایع آلاینده گلوی بخش کهریزک را فشرده است و راه تنفس این شهر را بسته است.

کلیه صنایع در بخش کهریزک دارای آلایندگی هستند

بخشدار کهریزک با گلایه از عملکرد نامطلوب صنایع در زمینه کاهش آلایندگی گفت: کلیه صنایع در بخش کهریزک دارای آلایندگی هستند و باید وظایف اجتماعی خود را در قبال مردم بخش کهریزک اعم از سهمیه اشتغال، توزیع شیر در مدارس، مدرسه‌سازی و… انجام دهند.

قانون هوای پاک در کهریزک اجرایی شود

او با بیان اینکه قانون هوای پاک باید در صنایع بخش کهریزک اجرایی شود و دستگاه‌های متولی مشخص شوند و رسیدگی لازم صورت گیرد، تأکید کرد: آلودگی هوا ازجمله مواردی است که بر اثر مجاورت با شهر تهران به باقرشهر و کهریزک سرازیر شده است.

بیماری‌های پوستی، آلرژی و آسم در کهریزک زیاد است

گراوند بیان کرد: در بخش کهریزک به ‌دلیل وجود آرادکوه، آلودگی هوا، آلودگی آب‌وخاک بیماری‌های پوستی، آلرژی و آسم بیش از سایر مناطق است.

بخشدار کهریزک در پایان خاطرنشان کرد: جمعیت قابل‌توجهی در کهریزک ساکن هستند که حفظ جان این انسان‌ها برای ما بسیار مهم است، لذا در این راستا صنایع آلاینده ازجمله آرادکوه، پالایشگاه و … باید برای فعالیت با کمترین آلایندگی اقدام کنند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.