سه‌گانه پیشران‌های هلال احمر

کولیوند: بیش از 2500 شهید امدادگر در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شناسایی شده‌اند

مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر شهید گمنام استان خراسان رضوی با حضور دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر و آیت‌الله معزی، نماینده ولی فقیه در هلال‌احمر در مجموعه فرهنگی سردار صلح برگزار شد.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛پیرحسین کولیوند در مراسم خاکسپاری یک شهید گمنام در محوطه ساختمان هلال احمر در مشهد با بیان این که باید قدر داشته‌های‌مان اعم از نظام جمهوری اسلامی ، ولایت و دولت خدمتگزار را بدانیم افزود: در مجموعه هلال احمر کار و انجام وظایف بر مبنای ولایتمداری و امید و ایمان کار به پیش می‌رود.

او ادامه داد: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ شهید امدادگر در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شناسایی شده‌اند که در شرایط جنگ وظیفه داشتند برای نجات رزمندگان بکوشند همان گونه که اکنون جوانان جمعیت هلال احمر در خدمت و ارادت به انقلاب غوغا می‌کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان این که به حرمت خون شهدا، عالی‌ترین نشان صلیب سرخ به هلال احمر جمهوری اسلامی واگذار شد افزود: علاوه بر این عالی‌ترین نشان خدمت دولت ترکیه به هلال احمر ایران اهدا شد زیرا معتقدیم باید بر مبنای وظایف انسانی و اسلامی خود در عین خدمت به مردم خودمان، به نیازمندان و حادثه‌دیدگان دیگر نیز یاری برسانیم.

کولیوند مصداق این امر را سنگ تمام این جمعیت در کمک و امدادرسانی به زلزله‌زدگان افغانستان دانست و گفت: همچنین در جریان وقوع سیل در کشور لیبی و نیز امدادرسانی در کشورهای ترکیه و سوریه بهترین خدمت‌رسانی را هلال احمر ایران از خود بر جای گذاشت.

او با بیان این که عاشورا، شهادت ائمه و شهدای انقلاب را اسناد بالادستی خود می‌دانیم، اضافه کرد: یاد و پیام شهدا باید به صورت مرتب در ذهن ما باشد زیرا باید بدانیم مدیون چه کسانی هستیم.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به مذاکرات با نمایندگان صلیب سرخ جهانی برای بازگشایی راهی به سوی غزه در ایام محاصره گفت: در این مذاکرات بر ضرورت کمک به مردم غزه و حمایت از آنان تاکید شد و نجات جان افراد بی‌گناه را خواستار شدم که با موافقت انجام شده نیروهای صلیب سرخ غزه را ترک نکردند اگرچه در حمله موشکی چند نیروی صلیب سرخ از دست رفتند که البته از اثرگذاری و اهمیت نیروهای امدادی در این جنگ نشان دارد.

کولیوند با اشاره به تماس خود با جمعیت هلال احمر غزه گفت: خوشبختانه آنها به رغم محاصره کامل و نبود امنیت، ذره‌ای روحیه خود را از دست نداده‌اند و این آرامشی است که با اعتقاد به خداوند برایشان میسر شده است./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.