رفاه و آسایش مردم در داروخانه هلال احمر

کاهش ۵۰ درصدی مدت انتظار مراجعه‌کنندگان

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به ارائه داروهای خاص و کمیاب در داروخانه‌های هلال احمر، از فعالیت شبانه‌روزی داروخانه مرکزی این جمعیت در تهران خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال احمر؛ آیین افتتاح پروژه نوسازی و بهسازی داروخانه شبانه‌روزی هلال احمر با حضور پیر حسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر، مرضیه وحیدی دستجردی وزیر اسبق بهداشت درمان و آموزش پزشکی، راضیه عالیشوندی معاون امور بین الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر صبح امروز  در خیابان طالقانی نبش سپهبد قرنی برگزار شد.

پیر حسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر در آیین افتتاح پروژه نوسازی و بهسازی داروخانه شبانه‌روزی هلال احمر گفت: فضای فیزیکی این داروخانه با توجه به تعدد مراجعه کنندگان، کافی نبود ولی هم‌اکنون بعد از بهسازی و نوسازی این داروخانه، مردم با رفاه و آسایش بیشتری از این داروخانه دارو دریافت می‌کنند.

او ادامه داد: داروهای خاص و کمیاب در داروخانه‌های هلال احمر موجود است و هر دارویی که در کشور کمیاب باشد اگر به ما اعلام شود توانایی واردات آن را داریم. این داروخانه نیز به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت است.

هلال احمر یار و یاور نظام سلامت است

مرضیه وحید دستجردی وزیر اسبق بهداشت درمان و آموزش پزشکی و مشاور رئیس جمعیت در این مراسم گفت: در داروخانه‌های هلال احمر خدمت‌رسانی بزرگی به مردم ارائه می‌شود.

وزیر اسبق بهداشت گفت: هلال احمر در زمان جنگ، کرونا و …. در کنار مردم بودند و هم‌اکنون نیز هلال احمر در نظام سلامت یار و یاور مردم است.

وحید دستجردی گفت: امیدواریم وضعیت دارویی هلال احمر در استان‌ها هم بهبود پیدا کند و این داروخانه‌های شبانه‌روزی هلال احمر را در استان‌ها هم داشته باشیم.

کاهش ۵۰ درصدی مدت انتظار مراجعه کنندگان در داروخانه  شبانه‌روزی هلال‌ احمر

داروخانه  سابق هلال احمر در زمینه نور، تهویه و سیستم‌های ارتباطی دارای مشکلات اساسی بود و برای رفع این مشکلات اقدام به نوسازی و بهسازی داروخانه شد.

هدف از این نوسازی ارائه خدمات بهتر به مراجعه کنندگان و مخصوصا اقشاری از مردم که دارای بیماری‌های خاص هستند، بوده است.

تعداد باجه‌های داروخانه از ۱۸ مورد به ۲۲ مورد رسیده است. دوره انتظار بیمار برای دریافت دارو با این نوسازی ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است.

۸ میلیارد برای بازسازی این داروخانه هزینه شده و هم‌اکنون به صورت شبانه روزی  در حال فعالیت و ارائه خدمات به مردم است. تامین آسایش محیطی برای مراجعه کنندگان، طراحی U شکل داروخانه از جمله ویژگی‌های جدید این داروخانه است.

این داروخانه دارای داروهای خاص، داروهای بیماران شیمیایی و پیوندی و همچنین دارای یک باجه مخصوص برای ایثارگران و جانبازان است.

داروخانه مرکزی شبانه‌روزی هلال احمر در سپهبد قرنی واقع شده است.

در روزهای پیک در این داروخانه به بیش از هزار و ۲۰۰ نفر خدمات ارائه می‌شود.

لازم به ذکر است، ۳۰ درصد بر حجم داروها موجود در داروخانه افزوده شده است./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.