تدارک دولت برای زنجان

منصوری: بیش از ۳۰ همت پروژه عمرانی و اقتصادی در زنجان به بهره‌برداری می‌رسد

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه بیش از ۳۰ همت پروژه عمرانی و اقتصادی در استان زنجان به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: از اقدامات مهم در این سفر آب‌گیری سد بلوبین است که از پروژه‌های مهم و زمین مانده بود، امیدواریم با این حضور و افتتاح پروژه‌ها اتفاق بزرگی درحوزه عمرانی و اقتصادی رخ دهد.

به گزارش شهروند آنلاین، «محسن منصوری» در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره اقدامات دولت در سفر به استان زنجان گفت: از اقدامات مهم آب‌گیری سد بلوبین است که از پروژه‌های مهم و زمین مانده استانی است، امیدواریم با این حضور و افتتاح پروژه‌ها اتفاق بزرگی در حوزه عمرانی و اقتصادی مجموعه استان زنجان رخ دهد.

منصوری با اشاره به برنامه‌ریزی برای ایجاد بازارچه‌های صنایع دستی در استان‌ها خاطر نشان کرد: در استان‌ها و شهرستان‌هایی که ظرفیت ویژه در حوزه صنایع دستی وجود دارد مانند استان‌های کردستان، یزد، اصفهان زیرساخت‌ها ایجاد شده و بقیه استان‌ها در دستور کار قرار دارد و پیگیری می‌شود.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان زنجان گفت: در این سفر بیش از ۳۰ همت پروژه‌های عمرانی و اقتصادی به بهره‌برداری خواهد رسید. رئیس جمهور به یکی از شهرستان‌های استان زنجان هم سفر خواهد داشت.

منصوری ادامه داد: بیش از پنج هزار و هشتصد واحد مسکونی در طرح نهضت ملی و مسکن حمایتی تقدیم مردم استان زنجان خواهد شد. همچنین مشکلات هشت واحد بزرگ صنعتی مرتفع و نیز پروژه‌های آب و فاضلاب و وزارت نیرو هم به بهره‌برداری خواهد رسید.

او درباره همکاری با شرکت چینی برای ساخت ورزشگاه هم گفت: با چینی‌ها در حوزه نفت و گاز تبادلات اقتصادی و تهاتر مالی داریم. در برخی پروژه‌های سنگین از نظر مالی، طرف ایرانی نفت می‌دهد و طرف چینی به ازای نفت تحویل شده، کار می‌کند. با شرکت معتبر چینی که در سراسر دنیا بیش از ۱۰۰ ورزشگاه ساخته، به نحوی قرارداد بستیم تا با مشارکت شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه طراحی و ساخت، در ساخت ورزشگاه در تهران همکاری کند و توافق کردیم که از همه سطوح از ظرفیت‌های شرکت‌های داخلی درطراحی و جزئیات پروژه‌ها استفاده شود.

منصوری با تاکید بر اینکه باید از ظرفیت‌های داخلی استفاده کنیم، بیان کرد: این شرکت صرفا یک شرکت بالادستی است و جنبه تامین مالی را از محل تهاتر نفت بر عهده دارد تا بتوانیم از طریق تهاتر و واگذاری نفت بحث تامین مالی پروژه‌ را حل و فصل کنیم./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.