آغاز عرضه خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه

سامانه یکپارچه عرضه خودرو‌های وارداتی اعلام کرد: متقاضیانی که اسفند ۱۴۰۱ ثبت نام کرده‌اند و اولویت آنها مشخص شده است، برای انتخاب خودرو‌های خود از امروز (۱۳ دیماه) تا ساعت ۲۴ جمعه ۱۵ دیماه برای انتخاب خودرو به این سامانه مراجعه کنند.

به گزارش شهروند آنلاین؛ بر اساس اطلاعیه سامانه یکپارچه عرضه خودرو‌های وارداتی، در این مرحله متقاضیان می‌توانند سه اولویت از سبد محصولات اعلامی را انتخاب کنند.

طبق اطلاعیه سامانه یکپارچه عرضه خودرو‌های وارداتی، هیچگونه ثبت نام جدیدی در این مرحله انجام نمی‌شود و انتخاب خودرو در سامانه فقط برای ثبت نام کنندگان قبلی است.

الف- خودرو‌های دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی:

تبصره ۱: قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … به قیمت‌های فوق اضافه می‌شود که واردکنندگان با رعایت آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو می‌توانند برای دریافت آن اقدام کرده و در موعد مقرر نسبت به تحویل خودرو اقدام کنند.

ب- خودرو‌های دارای قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی:

تبصره ۲ – قیمت علی‌الحساب اعلام شده، قیمت در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد. واردکنندگان می‌توانند پس از فراخوان اولیه و با دریافت ۵۰% قیمت علی الحساب نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضی اقدام کنند.

تبصره ۳ – قیمت قطعی خودرو‌های مذکور پس از ارائه همه مستندات و مدارک مثبته و براساس آخرین ضوابط و مقررات تعیین و متعاقباً در سامانه بارگذاری خواهد شد.

تبصره ۴ – واریز نکردن وجه در هر یک از مراحل ذکر شده و حداکثر پنج روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی سامانه خودرو‌های وارداتی حذف می‌شود.

تبصره ۵ – همه شرکت‌های واردکننده باید مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان، برای تحویل خودرو و دریافت وجه از مشتریان اقدام کنند و در صورت تاخیر در تحویل و … قرارداد‌های مذکور مشمول جرایم مندرج در آیین‌نامه فوق خواهند شد.

تبصره ۶ – تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس رتبه ثبت‌نامی قبل متقاضی و اولویت انتخابی خودرو انجام می‌گیرد.

تبصره ۷ – آن دسته از ثبت نام کنندگان خودرو وارداتی که در مراحل قبل انتخاب خودرو انجام داده و در پرتال خود گزینه عدم تخصیص را مشاهده می‌کنند در صورت تمایل برای خودرو‌های ارائه شده در این مرحله خودرو جدید انتخاب کنند.

تبصره ۸ – اطلاعات همه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه در اختیار نهاد‌های ذیربط قرار می‌گیرد.

در این مرحله خودرو‌های چانگان CS۳۵ پلاس تیپ ۲ و تیپ ۳، چانگان CS۵۵ پلاس، سوزوکی سیاز، سوزوکی بالنو، جی‌ای‌سی GS۳، جی‌ای‌سی امپو، تویوتا کرولا ۱۲۰۰ و ۱۵۰۰، جیلی آزکارا، نیسان سانی، کیا کا ۵ عرضه می‌شود./خبرگزاری صدا وسیما

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.