چهره مقاومت

برگزاری مراسم چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی در ترکیه

مراسم چهارمین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی در استانبول ترکیه برگزار شد.

به ‌گزارش شهروند آنلاین، به همت وابستگی فرهنگی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول همایش بزرگداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار سرافراز اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی با حضورﻧﻤﺎﯾﻨﺪگان ﺣﺰب ﺳﻌﺎدت ترکیه، حزب وطن ترکیه و ﺣﺰب ﻣﺴﺘﻘﻞ ﺗﺮﮐﯿﻪ، حجت‌الاسلام علی محمدی‌سیرت نماینده ولی فقیه در سپاه ، حجت‌الاسلام والمسلمین «قدیرآکاراس» رئیس انجمن علمای اهل بیت(ع) ترکیه، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین «فرید عصر» امام جماعت مسجد والده خان، «حسن دیدبان» وابسته فرهنگی؛ مشتاقان و دوستداران اهل بیت(ع)، برخی از ایرانیان مقیم و کارکنان نهادهای جمهوری اسلامی ایران در سالن اجتماعات سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در استانبول برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت آیاتی از قرآن کریم،  پیام‌های حزب وطن ترکیه ،حزب سعادت ترکیه وحزب مستقل ترکیه توسط نمایندگان این احزاب درمراسم قرائت شد .

ادهم سانجاک، معاون حزب وطن ترکیه نیز در این مراسم ضمن عرض سلام و تسلیت به مقام معظم رهبری و سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان، شهید قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس را شهید نه تنها ایران و عراق بلکه شهید جهان اسلام و چهره مقاومت در مبارزه با امپریالسیم دانست.

او در ادامه گفت: این قهرمانان شهید تمام بشریت و ملت تُرک نیز هستند. ما باور داریم که شهیدان زنده‌اند. که مصداق عینی آن را می‌توان در شجاعت آنها در مبارزه با امپریالیسم و صهیونیسم دید. قاسم سلیمانی‌ها را برای غلبه بر ایران، سوریه، عراق، یمن، لبنان و ترکیه به قتل رساندند اما نتوانستند بر آن چیره شوند. امپریالیسم آمریکایی و صهیونیسم اسرائیلی و دستاویزهایشان همچنان محکوم به شکست در هر جبهه‌ای هستند. میراث قاسم سلیمانی‌ها همچنان  مشعل روشنگر راه ماست. یاد و خاطره او را که به چهره مقاومت در ترکیه، ایران، سوریه، عراق، کشورهای همسایه، منطقه آسیا از چین تا روسیه تبدیل شده است را با احترام یاد کرده و زنده نگاه می‌داریم.

در ادامه این مراسم شیخ قدیرآکاراس،رئیس اتحادیه علمای ترکیه (اهلادر) نیز در سخنان خود گفت:از چنان شخصیت فروتنی حرف می‌زنیم که با اعتلای فداکاری‌هایش خود را هیچ انگاشت. سرداری که وصیت کرد بر سنگ مزارش تنها نام سرباز حک شود. او با کوچک کردن نام خود هم در پیشگاه خداوند و هم نزد امت بویژه در راه مجاهدت قدس تعالی یافت و به مقام شهادت عروج کرد. و مهم‌ترین عنوان را رهبر معظم انقلاب به او اعطا کرد و آن را مکتب حاج قاسم سلیمانی نامید.

شیخ ابراهیم شرنعضو هیات رئیبسه علمای جابر (زینبیه) نیز در سخنان خود گفت: نام و یاد سردار دلها در قلب تمامی مسلمانان زنده و جاوید است. شهید سلیمانی شهید جبهه مقاومت است، او با صلابت در مقابل دشمنان ایستاد، سردار سلیمانی فردی بود که از فرهنگ شهادت و مقاومت سخن می‌گفت، او بر تمامی دنیا با قلب و مردانگی خود حاکم بود. همه باید پیرو مکتب شهید سلیمانی باشیم.

در ادامه حجت‌الاسلام علی محمدی‌سیرت نماینده ولی فقیه در سپاه  قدس نیز در این مراسم به جایگاه شهید و شهادت در اسلام پرداخته و گفت: امروز اندیشه، راه و مکتب حاج قاسم سلیمانی موجب زنده بودن محور مقاومت است و شاهد گسترش روحیه  مقاومت در فلسطین و در نسل جدید و جوانان هستیم ،امروزه گروه‌های مقاومت شکل گرفته‌اند که عملیات مقاومتی را به درون اراضی اشغالی تسری داده‌اند. مردمی بودن گروه‌های مقاومت و دارا بودن پشتوانه مردمی یکی از منابع قدرت گروه‌های مقاومت است. شهید سلیمانی دفاع از فلسطین را یک امتحان الهی تلقی می‌کرد و اعتقاد داشت که خداوند از مسلمین بعد از مرگ درباره فلسطین و اقدام آنها دراین‌باره سؤال می‌پرسد. برخلاف تصور آمریکایی‌ها شهادت حاج‌قاسم سلیمانی باعث تضعیف جبهه مقاومت نشد و خون این شهید محور مقاومت را قوی‌تر از گذشته کرده است.

شرکت کنندگان در این محفل با ختم قرآن کریم و دعا برای ارواح پاک همه شهدای امت اسلامی، به ویژه سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، نام و خاطره او را زنده نگاه داشتند.در پایان برنامه مراسم نوحه‌خوانی با اجرای اکبر پور برگزار شد. این مراسم از سوی تلویزیون اولسال ، کانال 14 ، 12  ترکیه و کانال سحر،  فیلمبرداری وپخش شد./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.