دفاع در امتداد منافع ملی

سرلشکر سلامی: دشمن می‌خواهد تمام زندگی مردم ایران را تبدیل به میدان جنگ کند

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه نیروی دریایی ما باید بتواند به دشمن در هر نقطه‌ای که ایستاده دست یابد و در دوردست توان مقابله با دشمن را داشته باشد، گفت: ایستایی در شعاع‌های نزدیک و نیمه‌دور برای دشمن آسیب‌زاست و باید از این منطقه دور شود.

به گزارش شهروند آنلاین، سردار سرلشکر حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران صبح امروز شنبه (16 دی) در مراسم الحاق ناو ابومهدی المهندس و شناورهای موشک‌انداز نیروی دریایی سپاه در بندرعباس، ضمن تسلیت مجدد حادثه تروریستی کرمان، اظهار داشت: امروز یک روز بزرگ و تاریخی برای ملت ایران است، روزی که نیروی دریایی سپاه به عنوان جلودار و پیشگام قدرت دفاعی در مقابل قدرتهای بحری جهان به یک جهش و درخشش در توان تهاجمی و دفاعی خود دست یافته است.

او افرود: امروز در یک نبرد همه‌جانبه با دشمن روبه‌رو هستیم و دشمن سعی کرده است تمام زندگی مردم ایران را تبدیل به میدان جنگ کند از تهاجم اقتصادی تا تهاجم نرم در عرصه فرهنگی و همچنین جنگ اظلاعاتی و ترور و… با تلاش ناموفق از سوی دشمن برای انزوا‌بخشی سیاسی ایران همراه بود.

فرمانده کل سپاه گفت: با رهنمودهای رهبر انقلاب و استقامت ملت ایران در خنثی‌سازی توطئه‌ها دشمن تاکنون با شکست روبه‌رو شده است و تمام این شکستها واقعی هستند.

سلامی تصریح کرد: ما در امتداد به ساخت قدرت مشغول بوده‌ایم. دریا یکی از آن صحنه‌هایی است که منطقه تلاقی با سیاستهای جهانی بوده است. قدرتهای گذشته دریایی در صدد این بودند با سلطه بر دریاها بتوانند جهان را تحت سیطره خود درآورند اما جمهوری اسلامی ایران با درک این موضوع که دریا مهمترین اجزای قدرت است به توسعه ناوگان متفاوت دریایی پرداخته است که هم در ارتش و سپاه با این فرض این گسترش و تقویت طراحی و پیاده‌سازی شده که با قدرتهای بزرگ عالم درگیر هستیم.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: بسیاری از ضعف‌های دشمن ترمیم‌ناپذیر است از جمله عظیم‌الجثه و کند بودن در حرکت. نیروی دریایی در دریا یک نبرد کامل را دارد و استقلال رزمی در نیروی دریایی در هر سطحی دیده می‌شود.

سلامی با بیان اینکه ما نمی‌توانیم ناقص بجنگیم، گفت: تاثیر راهبردی ما بر توسعه قدرت آن است که تا هرجا ما امتداد منافع ملی داریم قدرت دفاعی ما باید تا آنجا قابلیت دفاع از منافع حیاتی‌مان را داشته باشد.

او افزود: باید خطوط دریانوردی خود را امن کنیم بنابراین بلند شدن دستان نیرو هم در ابعاد برد موشک‌ها و هم شناورها و هم قدرت دریانوردی دوردست و استمرار نبرد برای ما اهمیت دارد.

فرمانده کل سپاه تاکید کرد: ایستایی در شعاع‌های نزدیک و نیمه‌دور برای دشمن آسیب‌زاست و باید از این منطقه دور شود. دشمن ما منطق قدرت را خوب می‌فهمد. ما هم اراده داریم و هم قدرت و هم راهبرد و دشمن بخشی از توان ما را در دفاع از منافعمان دیده است./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.