زمان سفر از تهران به زنجان یک ساعت کم شد

بذرپاش: خط دوم راه‌آهن قزوین ـ زنجان سال آینده وارد مدار می‌شود

وزیر وزیر راه و شهرسازی از تلاش برای تخصیص منابع کافی برای خط دوم راه‌آهن قزوین_ زنجان به عنوان مصوبات رئیس جمهور خبر داد و گفت: محور دوم این خط ریلی تا سال آینده وارد مدار می‌شود.

به گزارش شهروند آنلاین، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی که صبح امروز شنبه 16 دی ماه همراه با رئیس جمهوری و هیات دولت به استان زنجان سفر کرده بود، از خط دوم راه‌آهن قزوین- زنجان با 86 درصد پیشرفت بازدید کرد.

خط دوم راه‌آهن قزوین- زنجان به طول 181 کیلومتر دارای 11 ایستگاه است که زمان سفر از تهران به زنجان را به میزان یک ساعت کوتاه‌تر می‌کند.ارزش روز این پروژه 12 هزار و 700 میلیارد تومان برآورد شده و برای تکمیل به یک‌هزار و 350 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

از جمله مزایای این پروژه می‌توان به افزایش ایمنی و سرعت سیر قطارهای مسافری به 200 کیلومتر بر ساعت و امکان افزایش تعداد قطارهای مسافری تا 50 درصد اشاره کرد.

همچنین خط دوم راه‌آهن قزوین- زنجان امکان افزایش حمل ریلی کالا تا 10 میلیون تن را فراهم می‌کند.با تکمیل این خط ریلی امکان افزایش ظرفیت قطارهای حومه‌ای بین زنجان با قزوین، کرج و رشت ایجاد خواهد شد.

دو خطه شدن بخش سوم از کریدور تهران- تبریز از دیگر اهداف این پروژه اعلام شده است.( بخش اول آن یعنی تهران- کرج و بخش دوم یعنی کرج- قزوین قبلا دو خطه شده است.)

در این بازدید سید میعاد صالحی مدیرعامل راه‌آهن و خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی را همراهی کردند.

خط دوم راه‌آهن قزوین_ زنجان سال آینده وارد مدار می‌شود

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از خط دوم راه‌آهن قزوین_ زنجان که صبح امروز طی سفر به استان زنجان انجام شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این پروژه دارای 86 درصد پیشرفت است، گفت: یکی از خطوط اصلی شاهراه‌های شرقی_ غربی کشور در امتداد این مسیر ریلی است.

وزیر راه و شهرسازی یکی از برنامه‌های دولت سیزدهم را تکمیل کریدور شرقی_ غربی ریلی کشور و دو خطه کردن خطوط با هدف افزایش ظرفیت دانست.

بذرپاش با بیان اینکه دو خطه شدن مسیرهای ریلی منجر به افزایش 2 برابری ظرفیت جابه‌جایی بار و مسافر می‌شود، افزود: خط دوم راه‌آهن قزوین_ زنجان یکی از محورهای پرترافیک از نظر بار و مسافر است و نیاز به دو خطه شدن دارد.

او با بیان اینکه بخش زیادی از زیرسازی و روسازی این مسیر 180 کیلومتری انجام شده است، گفت: سفر قبلی رئیس جمهور به استان زنجان مصوباتی برای تخصیص منابع به این پروژه ریلی به همراه داشت اما تنها بخشی از این منابع تخصیص یافته که در 4 ایستگاه این مسیر مصرف شده است.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: امروز با حضور رئیس جمهور چند پروژه اصلی در سطح استان بررسی خواهد شد که از جمله آن‌ها دو خطه کردن محور ریلی قزوین_ زنجان است.

بذرپاش یادآور شد: طبق برآورد شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی حدود یک هزار و 350 میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل این پروژه ریلی نیاز است.

او افزود: در این سفر تلاش می‌کنیم منابع خوبی برای تکمیل این پروژه مصوب کنیم تا سال آینده محور دوم این خط ریلی وارد مدار شود.

وزیر راه و شهرسازی در پایان اظهار کرد: محورهای مواصلاتی در استان‌های پسین و پیشین نیز تأثیرگذار است و علاوه بر مردم استان زنجان و قزوین، هموطنانمان در سایر مناطق میز از مزایای این پروژه در حوزه جابه‌جایی بار و مسافر بهره مند خواهند شد.

گفتنی است، خط دوم راه‌آهن قزوین- زنجان به طول 181 کیلومتر دارای 11 ایستگاه است که زمان سفر از تهران به زنجان را به میزان یک ساعت کوتاه‌تر می‌کند./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.