جنگ روانی با دریاچه!

«مالچ‌پاشی» به معنای مرگ دریاچه ارومیه نیست

مدیرکل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست از برخی رسانه‌ها بابت انتشار اخبار منفی و جهت‌دار برای ناامیدی مردم از احیای دریاچه ارومیه به بهانه مالچ‌پاشی انتقاد کرد.

به گزارش شهروند آنلاین، روز گذشته ویدویی از مالچ‌پاشی در دریاچه ارومیه به منظور مقابله با توفان‌های نمکی پخش شد.اگرچه در این گزارش تأکید شد که این مالچ از نوع دوستدار محیط زیست بوده و تنها به منظور تحقیقات انجام می‌شود اما کاربران فضای مجازی معتقدند که اصلاً همین موضوع که پذیرفته‌ایم باید در دریاچه ارومیه مالچ بپاشیم یعنی اینکه از رسیدن آب به دریاچه ارومیه ناامید شده و دیگر تلاشی برای احیا صورت نخواهد گرفت!

در رابطه با این موضوع میثم سعیدی؛ مدیرکل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست در صفحه خود در ویراستی نوشت: «خاک‌پوش یا مالچ غیرنفتی تنها در مساحت 60 مترمربع از دریاچه ارومیه و به منظور تحقیقات انجام شده است. لذا تیتر و توییت‌هایی مبنی بر اینکه “مالچ‌پاشی در دریاچه ارومیه آغاز شد”، جنگ روانی است برای فشار بر افکار عمومی؛ فریب سربازان رسانه‌های چرک دمشن را نخورید.»

گفتنی است، مالچ ماده‌ای است از مشتقات نفتی و یا از مواد غیرنفتی و دوستدار محیط زیست که یکی از کاربردهای آن جلوگیری از برخاستن گرد و غبار از اراضی خشک است./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.