فرار از زندان

به دنبال هرج و مرج، در اکوادور وضعیت فوق‌العاده اعلام شد

وزارت کشور اکوادور اعلام کرد که نیروهای این کشور بعد از ساعت‌‌ها توانسته‌اند به آشوب و هرج و مرج در این کشور پایان داده و گروگان‌ها را آزاد کنند.

به گزارش شهروند آنلاین، اکوادور کشوری در آمریکایی جنوبی از ساعاتی پیش شاهد درگیری مسلحانه و هرج و مرج بود که مقامات این کشور را مجبور کرد وضعیت فوق‌العاده در اکوادور اعلام کنند.

در پی فرار یک رئیس قدرتمند باند تبهکاری اکوادوری مشهور به «فیتو» از زندان، دولت این کشور وضعیت اضطراری  اعلام کرد. به دنبال این حادثه، اکوادور شاهد یک سری حملات از جمله انفجار و ربوده شدن چندین افسر پلیس شد.

با فرار سردسته تبهکاران و تلاش دولت برای بازداشت مجدد او، گروه‌های تبهکار مسلح به چندین نقطه در اکوادور از جمله یک ایستگاه تلویزیونی، دانشگاه و مکان‌های دولتی و عمومی حمله کردند و شماری را گروگان گرفتند.

افراد مسلح در شهر گوایاکیل در حالی که به صورت خود نقاب زده بودند، وارد مجموعه شبکه تلویزیونی تی سی در این شهر شده و فریاد زدند که بمب به همراه دارند.

در پی اشغال مسلحانه این استودیوی پخش زنده در اکوادور و به‌گروگان گرفتن کارکنان آن، دانیال نوبوا، رئیس جمهور 36 ساله این کشور وضعیت اضطراری در اکوادور اعلام کرد.

بازداشت مهاجمان مسلح به یک استودیو تلویزیونی و پایان گروگان‌گیری در اکوادور

وزارت کشور اکوادور ساعتی بعد اعلام کرد که بعد از یورش عناصر تبهکار مسلح به استودیو شبکه تی سی و گروگان‌گیری در این شبکه، نیروهای وزارت کشور در عملیاتی موفق به بازداشت همه تبهکاران و آزادی گروگان‌ها شدند.

تصاویر منتشر نشده از پایتخت اکوادور نشان می‌دهد که در پی وقوع تیراندازی در چند نقطه از شهر، مردم دچار ترس و اضطراب شده و هرج و مرج بر این شهر  برای ساعاتی حاکم شده است.

رسانه ها گزارش دادند که «خوزه آدولفو ماکیاس» مشهور به فیتو که ریاست گروه تبهکار «لوس چونروس» را برعهده دارد، از سوی نیروهای دولتی بازداشت شده و غائله و هرج و مرج در اکوادور تمام شده است./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.