واکنش سلاجقه به مالچ‌پاشی دریاچه ارومیه

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست:دریاچه سد لار کاملا انحلال‌پذیر است

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: مالچ‌پاشی دریاچه ارومیه کذب است فقط یک نوع مالچ دوستدار محیط‌زیست در قالب طرحی تحقیقاتی در مساحتی حدود ۶۰ متر مربع پاشیده شده است.

به گزارش شهروند آنلاین، علی سلاجقه روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: معمولا طرح‌های تحقیقاتی توسط دانشجویان و دستگاه‌ها انجام می‌شود بنابراین مالچ‌پاشی در بخش کوچکی از دریاچه ارومیه در واقع همان کار تحقیقاتی است که در حال انجام است.

او اظهار داشت: مالچی که در سطحی حدود ۶۰ متر مربع در دریاچه پاشیده شده دوستدار محیط زیست و فقط در حد آزمایشگاهی است ، بنابراین اصطلاحاتی که در قالب مالچ‌پاشی دریاچه ارومیه مطرح می‌شود کذب است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: تاکنون با پهنه‌های خشک شده‌ای با پوشش خاکی مواجه بودیم اما اکنون با مکانی مواجه هستیم که نمک خالص است و اکنون در این قسمت از لحاظ پوشش چیز خاصی جز رطوبت وجود ندارد.

دریاچه سد لار روی آهک واقع شده است

او درباره تاثیر خشک شدن سدهای لار و لتیان بر محیط زیست پایین دست گفت: سد لار و لتیان قبل از انقلاب و شاید حدود ۶۰ سال قبل ساخته شده‌اند که مکان‌یابی آن با همکاری مشاوران خارجی بوده است، در واقع سد لار یک سد خاکی است که دریاچه آن روی آهک لار قرار گرفته و کاملا انحلال‌پذیر است.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: بر این اساس هیچ وقت تراز آب دریاچه به تراز طراحی شده نرسید، بعد از انقلاب کارهای خوبی انجام شد و دیوارهای جانبی را نفوذناپذیر کردند اما دریاچه سد بر روی سازند کاملا انحلال‌پذیر واقع شده است./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.