شگردِ خفت‌گیری!

این بار مسافران مرد طعمه شدند

آرمان می‌گوید: تحت پوشش مسافرکشی فقط از مردها خفت‌گیری می‌کردیم، چون حساسیت جامعه روی زنان بیشتر است.

به گزارش شهروند آنلاین، تقریبا روزی نیست که خبری از کشف سرقت، موبایل‌قاپی و خفت‌گیری در رسانه‌ها منتشر نشود؛ اما صحبت‌های آرمان ۱۸ ساله که از مسافران سرراهی به سمت تهران تحت پوشش مسافرکش با همدستانش خفت‌گیری می‌کردند، سوژه‌ای بود که در نوع خود جدید بود.

«خفت گیری و زورگیری فقط از مردها»، می‌پرسم چرا و پاسخ می‌دهد: گیر و حساسیت جامعه روی زن‌ها بیشتر است تا مردان.

آرمان ادامه می‌دهد: وضع مالی خانواده‌مون خوب نبود و مسافرکشی هم کفاف نمی‌داد، چند وقتی بود شب‌ها به یک قهوه‌خونه می‌رفتم و بعد چند وقت با سه نفر آشنا شدم که وضع مالی‌شون بهتر از من نبود.

این متهم اضافه می‌کند: قرار شد از مسافرهای سرراهی که به سمت تهران سوار میشن خفت‌گیری کنیم اما فقط مردها؛ هم کارت بانکی شون پرتر بود و هم حساسیت روشون کمتر بود و ما هم دنبال پول بودیم فقط نه آزار و اذیت جنسی.

آرمان ادعا می‌کرد که فقط راننده بوده و سه نفر دیگر خفت‌گیری می‌کردند و البته نحوه گفتارش و دزدیدن چشم‌هایش وقت مصاحبه، مرا متقاعد نمی‌کرد.

وضع مالی‌مون خراب بود و بی‌پولی بد فشار می‌آورد که یکی از بچه‌ها پیشنهاد این کارو داد و منم قبول کردم.

در مورد نحوه خفت‌گیری پرسیدم که آرمان جواب داد: سه یا چهارتایی سوار ماشین می‌شدیم؛ من فقط رانندگی می‌کردم، مسافر که سوار می‌شد بعد مدتی خفتش می‌کردیم.

او ادامه می‌دهد: اول طلا، ساعت و کیف پولشو می‌گرفتیم و بعد کارت بانکیش رو خالی می‌کردیم.

افسر اداره پنجم آگاهی پلیس پایتخت که با کار تیمی موفق به کشف این پرونده و انهدام این باند شده‌اند،می‌گوید: این باند چهار نفره به این صورت عمل می‌کردند که ابتدا دست به سرقت یک خودروی سواری می‌زدند و از آن برای مقاصد شوم خود استفاده می‌کردند.

او می‌افزاید: سپس تحت پوشش مسافرکش، یک مرد را سوار کرده و با تهدید و ارعاب علاوه بر سرقت گوشی، طلا و پول او، کارت بانکی فرد را خالی می‌کردند.

به گفته این افسر آگاهی، فردی که خفت‌گیری شده بود تا وقتی کارت بانکی‌اش توسط یکی از سارقان تمام و کمال خالی نمی‌شد، در خودرو و اسیر این خفت‌گیران بود.

او این را هم یادآور شد که پس از اتمام کار، این سارقان فرد خفت شده در کنار اتوبان و بزرگراه‌های منتهی به تهران را ول و خودروی سرقتی هم چند کیلومتر آن طرف‌تر رها می‌کردند تا ردی باقی نماند.

نگاهی دوباره به آرمان می‌کنم؛ همدستانش چهره‌شان را از من می‌دزدند که مصاحبه نکنند.

از آرمان می‌پرسم درآمدشان روزی چقدر بود و چند بار خفت‌گیری در روز انجام می‌دادند، که پاسخ داد: متفاوت بود، یکی وضع مالیش خوب بود و تا ۶۰ میلیونم از کارتش می‌کشیدیم، هر دو سه روز یه بار و تو مسیرهای مختلف خفت‌گیری می‌کردیم که ردی از مون باقی نمونه.

این متهم اضافه کرد: بیشتر مسافرایی که سوار می‌کردیم از کرج به تهران یا قلعه حسن خان به سمت تهران بود، اگر مقاومت می‌کردند هم یک چاقو زیر گلوشون میذاشتن، کارت شون خالی می‌شد ول شون می‌کردیم.

آن طرف‌تر در محوطه میدان صبحگاه پلیس آگاهی تهران بزرگ، از خودرو، موتورسیکلت تا موبایل‌های جور واجور رخ نمایی می‌کرد که فقط طی ۷۲ ساعت و با اجرای طرح مبارزه ضربتی با سرقت کشف شده بود و رئیس پلیس پایتخت که به خبرنگاران خبر داد: در مدت مذکور ۲۹۴ سارق در قالب ۶۸ باند سارق، زاغ زن و مالخر شناسایی و دستگیر شدند./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.