ندامتِ یونانی در خلیج فارس

یونان خواستار کمک آمریکا برای رفع توقیف نفتکش متخلف خود از سوی ایران شد

شرکت کشتیرانی «امپایر نویگیشن» مالک نفتکش توقیف شده در ایران خواستار کمک آمریکا برای رفع توقیف این کشتی شد.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از رویترز، یک وکیل این شرکت پنجشنبه در شکایتی که به دادگاه منطقه کلمبیا ارائه کرد، گفت: شاکیان امیدوارند دوباره کنترل این کشتی را به دست بگیرند و اولویت آنها بازگشت سالم خدمه کشتی است.

او افزود: دولت آمریکا بخوبی از این وضع آگاه است و شاکیان از هر کمکی که دولت آمریکا بتواند ارائه دهند، قدردانی می‌کنند.

در همین حال، رویترز مدعی شد که شرکت پالایشی «توپراس» ترکیه به این خبرگزاری اعلام کرده است که این کشتی حامل نفت خام عراق خریداری شده توسط این شرکت بوده است.

توپراس در بیانیه‌ای به رویترز اعلام کرد: این تانکر حامل حدود ۱۴۰ هزار تن نفت خام بود که توسط توپراس از شرکت نفت عراق SOMO خریداری شده و از بصره عازم پالایشگاه ما بود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، نفتکش متخلف سوئز راجان در سال جاری محموله نفت متعلق به جمهوری اسلامی ایران را با هدایت آمریکا سرقت و به بنادر آن کشور منتقل کرده و در اختیار امریکا قرار داده بود .

این نفتکش با تغییر نام به سنت نیکولاس در حال حمل نفت در دریای عمان بود که صبح پنجشنبه با حکم قضائی و تایید سازمان بنادر و کشتیرانی توسط نیروی دریای راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران، به تلافی سرقت نفت توسط رژیم آمریکا توقیف شد و در حال انتقال به بنادر جمهوری اسلامی جهت تحویل به مقامات قضایی است./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.