شلیک موفق موشک فراصوت در شبه‌جزیره کره

کره شمالی امروز (دوشنبه) اعلام کرد که با موفقیت موشک بالستیک میان‌برد فراصوت با سوخت جامد (IRBM) را آزمایش کرده است.

به گزارش شهروند آنلاین، در حالی که سئول روز گذشته (یکشنبه)، جدیدترین آزمایش موشکی پیونگ‌یانگ را تهدیدی برای صلح خواند و گفت که کره شمالی به دنبال ترویج تفرقه با جامعه کره جنوبی است، رسانه‌های کره جنوبی جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی را اولین اقدام تحریک‌آمیز امسال (۲۰۲۴) توصیف کردند.

خبرگزاری مرکزی کره شمالی (KCNA)، امروز گزارش کرد که موشکی را که پیونگ‌یانگ روز گذشته آزمایش کرد، حامل یک کلاهک فراصوت بوده است.

بنا به گفته اداره کل موشکی کره شمالی، جدیدترین آزمایش موشکی پیونگ یانگ، بخشی مرتبط به این سازمان و «فعالیت‌های منظم» نهادهای علوم دفاعی کره شمالی در توسعه سامانه‌های پرقدرت تسلیحاتی بوده است.

آزمایش موشکی پیونگ‌یانگ در شرایطی انجام گرفته است که رهبر کره شمالی کیم جونگ اون و دیگر مقام‌های این کشور در سالیان اخیر بارها اعلام کرده‌اند که آمریکا و کره جنوبی به بهانه رزمایش، در حال انجام تمرین حمله نظامی به کره شمالی هستند.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی نیز امروز تأیید کرد که پیونگ‌یانگ در حدود ساعت ۱۴:۵۵ روز یکشنبه به وقت محلی (۰۹:۲۵ صبح یکشنبه به وقت تهران) یک موشک بالستیک میان‌برد فراصوت با سوخت جامد آزمایش کرده است.

جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی، ۲۷ روز پس از شلیک موشک بالستیک بین‌قاره‌ای پیونگ‌یانگ در تاریخ ۱۸ دسامبر صورت گرفته است./فارس

پایان پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.