ذهنِ زیبا؟!

حمایت استرالیا از «آتش‌بس پایدار» در غزه

وزیر خارجه استرالیا در آغاز سفر به منطقه غرب آسیا، خواستار برقراری «آتش‌بس پایدار» در غزه شد و به حمایت از حقوق غیرنظامیان فلسطینی پرداخت.

به گزارش شهروند آنلاین، «پنی وانگ»وزیر امور خارجه استرالیا، روز دوشنبه در جریان سفرش به خاورمیانه که شامل بازدید از کرانه باختری اشغالی و دیدار با خانواده‌های اسرای رژیم صهیونیستی می‌شود، خواستار برقراری «آتش‌بس پایدار» و فوری در نوار غزه شد.

به گزارش«رویترز» وانگ عنوان کرده است که از سفر به اردن، رژیم صهیونیستی، کرانه باختری و امارات متحده عربی برای رسیدن به راه‌ حلی در زمینه خروج از مناقشه فعلی و صلح پایدار میان حماس و رژیم صهیونیستی استفاده خواهد کرد.

او در این رابطه گفته است که استرالیا از صدای خود برای فشار جهت کمک‌های بشردوستانه بیشتر به منظور حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی و کاهش تنش‌های منطقه‌ای استفاده می‌کند. او پیش از آغاز سفرش به خاورمیانه در جریان یک کنفرانس خبری عنوان کرد: موضع ما این است که می‌خواهیم یک آتش‌بس پایدار و دائم برقرار شود و برقراری آتش‌بسی فوری و بشردوستانه را گامی در راستای تحقق خواسته خود می‌بینیم.

او در اظهاراتش بر این دو نکته تاکید کرد که هیچ آتش‌بسی نه می‌تواند یکطرفه باشد و نه می‌تواند بدون قید و شرط باشد. مواضع وزیر خارجه استرالیا در حالی مطرح می‌شد که این کشور در ماه دسامبر هم از قطعنامه سازمان ملل برای آتش‌بس در غزه حمایت کرد و در اقدامی نادر موضع‌گیری آمریکا در راستای مخالفت با برقراری آتش‌بس را رد کرد.

ونگ همچنین عنوان کرده است که «اسرائیل» از حق خود در پاسخ به «تروریسم» حمایت می‌کند اما «طرز انجام این کار» بسیار مهم است. قرار است که او پیش از بازدید از کرانه باختری به اردن سفر کند، جایی که با نمایندگان جوامع آسیب دیده از خشونت رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد.

او به صراحت عنوان کرد: من حمایت استرالیا از حق فلسطینی‌ها در تعیین سرنوشت خود را اعلام کرده و خود را متعهد به رفع نیازهای بشردوستانه در غزه و کرانه باختری اعلام می‌کنم.

او در بخشی از اظهاراتش به مخالفت با طرح جابه‌جایی اجباری آوارگان فلسطینی از سوی رژیم صهیونیستی پرداخته و از حقوق غیرنظامیان برای سکونت در سرزمینشان حمایت کرد./فارس

پایان پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.