کُدبرداری از یک گزارش!

نیویورک‌تایمز: ایران از حملات اخیر یمنی‌ها بی‌اطلاع بوده است

مقام های اطلاعاتی آمریکایی به روزنامه نیویورک تایمز گفتند که جنبش انصارالله یک سازمان مستقل یمنی بوده و مقام‌های بلندپایه ایرانی از حملات اخیر به کشتیرانی در دریای سرخ اطلاعی نداشته‌اند.

به گزارش شهروند آنلاین، مقام‌های اطلاعاتی آمریکایی در گفت‌وگو با نیویورک تایمز گفتند: طبق برآورد آنها، همزمان با حملات در دریای سرخ، ایران کماکان علاقه‌ای به یک جنگ فراگیر ندارد. بنا به استدلال این منابع، هدف اصلی گروه‌های نیابتی این است که بدون برافروختن جنگی که تهران از آن اجتناب می‌کند، راهی برای ضربه زدن به اسرائیل و آمریکا بیابند.

به گفته این مقام‌های آگاه، هیچ مدرک متقنی وجود ندارد که ایران دستور حملات اخیر به کشتی‌ها در دریای سرخ را صادر کرده باشد. با این حال، این مقام‌ها ادعا کردند که بدون شک ایران از اقدام‌های یمنی‌ها حمایت کرده است. مقام‌های آمریکایی به نیویورک تایمز گفتند که برآوردهای اطلاعاتی نشان می‌‌دهد که مقام‌های ایرانی معتقدند تشدید درگیری، بدون آنکه خطر جنگ فراگیر را در پی داشته باشد، هزینه‌‌ها را برای غرب افزایش می‌دهد.

نیویورک تایمز به نقل از این مقام‌های آمریکایی نوشت که تشکیلات جاسوسی آمریکا معتقدند که گروه انصارالله یک سازمان مستقل بوده و ایران عملیات‌‌های روزانه را به آنها دیکته نمی‌‌کند.

با این حال، براساس اعلام نیویورک‌تایمز، راهبرد توسل به نیروهای نیابتی، خطراتی را برای ایران به همراه دارد. اگر سربازان یا پیمانکاران آمریکایی در یک حمله نیابتی جان خود را از دست بدهند، گزینه‌‌های بایدن بسیار محدودتر شده و به گفته مقام‌های آگاه، فشار برای حمله مستقیم به ایران به شدت افزایش خواهد یافت.

پیشتر نیویورک تایمز خبر داده بود که به‌رغم حملات تحت امر آمریکا به تاسیسات تحت کنترل نیروهای یمنی، این نیروها توانسته‌اند سه چهارم از قابلیت خود را برای شلیک موشک و پهپاد همچنان حفظ کنند.

این روزنامه به نقل از دو مقام آمریکایی ضمن اعلام این خبر افزود: در حملات هوایی پنجشنبه و جمعه نیروهای آمریکایی و انگلیسی به اهداف تحت کنترل حوثی‌های یمن، حدود ۹۰ درصد از اهداف تخریب یا منهدم شدند اما این گروه توانست تقریبا سه چهارم از قابلیت خود برای شلیک موشک و پهپاد به کشتی‌های در حال عبور از دریای سرخ را حفظ کند.

نیروهای یمنی در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در غزه به نشانه همبستگی با اهالی غزه، کشتی‌های تجاری در دریای سرخ را مورد حمله قرار داده و گفته‌اند تا زمانی که نیروهای صهیونیستی عقب‌نشینی نکنند، به این حملات ادامه می‌دهند./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.