صدور مجوز تولید ۱۰ هزارمگاوات برق خورشیدی

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه مسئول پاسخگو و شهروند مسئول شعار این سازمان است، گفت: تولید ۱۰ هزارمگاوات برق خورشیدی در دستور کار است و برای تولید کمتر از ۱۰۰ مگاوات برق خورشیدی هم مجوزهای لازم صادر شده است.

به گزارش شهروند آنلاین، علی سلاجقه در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه(۲۷ دی ماه) هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت: موضوع مشارکت مردم در اجرای قانون هوای پاک در دستور کار سازمان محیط زیست است و شعاری که برای امسال انتخاب کردیم، مسئول پاسخگو و شهروند مسئول است تا به نحوه مطلوب این قانون اجرایی شود.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه دولت اقدامات ارزنده‌ای در حوزه انرژی پاک انجام داده است، افزود: در حوزه برق خورشیدی کارهای لازم برای تولید ۱۰ هزارمگاوات برق خورشیدی درحال انجام است و مجوزهای لازم برای کمتر از ۱۰۰ مگاوات برق خورشیدی صادر شده است.

اعتبار یک میلیاردی برای محیط زیست پارس جنوبی

او با اشاره به بازدیدی که هفته گذشته از منطقه پارس جنوبی داشته است، تصریح کرد: این مجموعه برای کشور بسیار افتخارآفرین است و تاکنون اقدامات ارزنده‌ای با اعتبار حدود یک میلیارد دلار در حوزه محیط زیست در این مجموعه صورت گرفته ولی اطلاع‌رسانی دقیقی دراین باره انجام نشده است.

رئیس سازمان محیط زیست کشور درباره افزایش سواد رسانه‌ای مردم که مورد توجه این سازمان است، عنوان کرد: در این زمینه برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته تا مردم بتوانند نسبت به محیط زیست خود توجه بیشتری نشان دهند.

او تاکید کرد که طبق گزارشی که تا پایان بهمن ماه، به معاون اول رئیس جمهور ارائه خواهد شد، وظیفه دستگاه‌ها، تامین اعتبار و نوع کاری که باید در حوزه هوای پاک انجام دهند، مشخص می‌شود.

سلاجقه در ادامه درباره اینکه کدام دستگاه‌ها در زمینه اجرای قانون هوای پاک کوتاهی کردند، گفت: مشکل ما در این بخش بیشتر اعتبار کم و عدم توجه است. همچنین مهمترین موضوع در این زمینه سوخت پاک است و موضوع بازسازی پالایشگاه‌ها و استفاده از سوخت پاک در دستور کار است، اعتباراتی برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

رئیس سازمان محیط زیست تاکید کرد: کاهش سولفور در ۹ پالایشگاه مهم کشور را سازمان محیط زیست برنامه‌ریزی کرده است که با اعتبارات بسیار بالایی این موضوع در حال انجام است.

سلاجقه با اشاره به اقداماتی که در حوزه حمل و نقل عمومی در کلان شهرها صورت گرفته، خاطرنشان کرد: توسعه مترو اتوبوس و استفاده از تاکسی‌های برقی از جمله اقداماتی است که تا کنون با کمک شهرداری به مرحله اجرا رسیده است./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.