علی کریمی؛ تحت پیگرد

دلیل عدم شکایت ایران از اسرائیل به لاهه

معاون حقوقی رئیس جمهور درباره فعالیتهای علی کریمی علیه منافع ملی گفت: هر فردی اعم از اینکه تبعه ایران باشد یا تبعه کشور دیگری را داشته باشد، اگر علیه امنیت ملی کشور اقدامی انجام دهد، تحت پیگرد قرار می‌گیرد.

به گزارش شهروند آنلاین، محمد دهقان معاون حقوقی رئیس جمهور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت، در پاسخ به پرسشی درباره فعالیتهای علی کریمی علیه منافع ملی، اظهار داشت: هر فردی چه تبعه ایران باشد و یا تبعه کشور دیگری را داشته باشد، اگر علیه امنیت ملی کشور اقدامی انجام دهد، تحت پیگرد قرار خواهد گرفت.

دلیل عدم شکایت ایران از اسرائیل به لاهه

دهقان درباره اقدامات حقوقی ایران در پرونده ثبت شکایت علیه رژیم صهیونیستی گفت: به دلیل اینکه جمهوری اسلامی ایران، رژیم صهیونیستی را به عنوان دولت شناسایی نکرده است در صورت شکایت در دیوان بین‌‌المللی دادگستری از سوی ایران، این شکایت رد می‌شد که به صلاح کشور نبود.

او ادامه داد: تاکنون فقط آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی به دادگاه بین‌المللی شکایت کرده و ایران هم در حال آماده‌سازی متن خود برای اعلام ورود است.

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا از کشورهایی که رژیم صهیونیستی را به رسمیت می‌شناسند، خواسته است که شکایت خود را علیه این رژیم ثبت کنند و پس از آن ایران هم می‌تواند به عنوان کشور ثالث اعلام ورود کند.

دهقان خاطرنشان کرد: به محض ثبت شکایت آفریقای جنوبی، ایران هم متن خود را برای ورود ثالث آماده کرد و امیدواریم دیوان بین‌المللی دادگستری به وظیفه تاریخی خود عمل کرده  و دستور موقت برای توقف این جنایت صادر کند.

او با بیان اینکه اقدامات حقوقی جمهوری اسلامی ایران علیه جنایات رژیم صهیونیستی آغاز شده است، توضیح  داد: ارتباط با سازمان‌های مردم‌نهاد داخلی و خارجی، تشکیل دادگاه شبیه سازی شده محاکمه نمادین رژیم صهیونیستی در اصفهان با حضور اساتید حقوق بین‌الملل، دعوت از حقوقدان‌های بین‌المللی از مهمترین اقدامات ایران برای نشان دادن جنایات رژیم صهیونیستی و توقف آن است.

دهقان همچنین با اشاره به پرونده سرقت فرشهای کاخ سعدآباد گفت: از مقامات دولت قبل درباره وضعیت این فرشها سوال کردیم که گفتند همه به موزه سپرده شده است. بر اساس تحقیقات انجام شده، تنها 2 تخته از 48 تخته فرش به موزه سپرده شده و وضعیت باقی فرشها معلوم نیست./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.