چرا کوهنوردان هشدارها را جدی نمی‌گیرند؟

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر:طی 2 روز گذشته 13 حادثه کوهنوردی رخ داد

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه کوهنوردان و علاقه‌مندان به این رشته ورزشی در روزهای برفی به هشدارها توجه نمی‌کنند، گفت: باید از تردد اتوبوس‌های مسافربری در روزهایی که هشدار قرمز و نارنجی صادر می‌شود، جلوگیری شود.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ محمودی، رئیس سازمان امداد و نجات، با انتقاد از برخی از کوهنوردان حرفه‌ای و علاقه‌مندان به کوه‌نوردی گفت: متاسفانه با وجود اعلان هشدارهای هواشناسی مبنی بر بارش برف و باران و ممنوعیت تردد در مناطق کوهستانی، شاهد حضور و صعود کوهنوردان حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای در این مناطق هستیم.

او افزود: با وجودی که امسال تاکنون شاهد بارش برف و باران زیاد نبودیم، اما تنها در دو روز گذشته ۱۳ حادثه کوهنوردی رخ داده است، در حالی که مراجع مختلف بارها احتمال وقوع حادثه و بارش برف و باران به هموطنان اعلام و از آنان خواسته بودند، از صعود به کوهستان‌‎ها خودداری کنند.

محمودی با بیان این که وقوع این حوادث تنها به کوهنوردان آسیب نمی‌رسانند، افزود: امدادگران هلال‌احمر و دیگر امدادگران ارگان‌های امدادی نیز برای رسیدن به محل حادثه ممکن است دچار آسیب شوند و از طرفی خانواده این کوهنوردان تا یافتن کوهنوردان حادثه دیده و انتقال آنها دچار نگرانی‌های زیادی می‌شوند.

وی گفت: علاقه‌مندان به صعود به کوهستان می‌توانند با توجه به اینکه روزهای ممنوعیت صعود کم بوده و محدود به دو تا سه روز می‌شود، در این ایام از صعود به ارتفاعات جدا خودداری کنند و برنامه خود را به روزهای آینده که شرایط آب و هوایی مساعدتر است، موکول کنند.

رئیس سازمان امداد و نجات توجه نکردن به اعلان هشدارها را محدود به کوهنوردان ندانست و ادامه داد: با وجود اعلام سازمان‌های امدادی در ۴۸ ساعت گذشته، ۸۶ اتوبوس مسافربری به دلیل بارش برف در جاده‌های کشور دچار مشکل شدند و امدادگران هلال‌احمر و سازمان راهداری مجبور به حضور در محل حادثه و اسکان سرنشینان ۱۳ اتوبوس در پناهگاه‌ها شدند؛ در حالی که با اعلام وضعیت قرمز و نارنجی باید از تردد اتوبوس‌ها جلوگیری شود.

محمودی گفت: ارگان‌های مربوطه باید در این خصوص، جدی‌تر عمل کنند تا همه افراد در صورت اعلان هشدارهای هواشناسی قرمز و نارنجی از ترددها غیرضروری خودداری کنند./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.