هشدار آلودگیِ پایتخت

بیماران قلبی از منزل خارج نشوند

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از صدور هشدار انباشت آلاینده‌های جوی توسط سازمان هواشناسی خبر داد و به بیماران قلبی و تنفسی توصیه کرد در این شرایط از منزل خارج نشده و در فضای باز تردد نکنند.

به گزارش شهروند آنلاین از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری تهران، حامد یزدی مهر عصر چهارشنبه از صدور هشدار زرد خبر داد و گفت: با توجه به این هشدار از اواخر وقت پنجشنبه شب ۲۸ دی در جنوب و غرب تهران تا یکشنبه اول بهمن در نواحی مرکزی و جنوبی استان شاهد مخاطراتی همچون پایداری هوا، عدم وزش باد قابل ملاحظه، انباشت آلاینده‌های جوی و در نهایت کاهش کیفیت هوا در نواحی پرتردد شهری و صنعتی خواهیم بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی «آلودگی هوا یک بحران جدی و اولویت‌دار محیطی است»، افزود: با توجه به اینکه موضوع آلودگی هوا در این برهه زمانی به یک بحران تبدیل شده، نیازمند آن هستیم که در یک چارچوب مدیریت شده به آن پرداخته شود.

او با اشاره به اینکه از جمله موارد آلایندگی هوا می‌توان به منابع طبیعی و مصنوعی و عوامل اقلیمی اشاره داشته باشیم، اظهار کرد: واحدهای صنعتی و تولیدی، وجود کوره‌ها، دود و آلودگی ناشی از سوزاندن بقایای کشاورزی و وسایل نقلیه و سوخت غیراستاندارد و مازوت‌سوزی از جمله منابع مصنوعی آلودگی هوا هستند که سهم بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند لذا می‌توان با یک مدیریت منسجم از میزان اثرات پیدا و پنهان این مخاطرات بکاهیم.

یزدی مهر با بیان اینکه در زمان اعلام هشدارهای آلودگی هوا توصیه اکید مدیریت بحران عدم تردد بیماران قلبی و تنفسی، اطفال، بانوان باردار و سالمندان است، ادامه داد: از شهروندانی که بیشتر در معرض آسیب‌پذیری با آلودگی هوا هستند می‌خواهیم در مدت اعلام شده در منازل خود بمانند و از قرار گرفتن در محیط باز حتی‌الامکان خودداری کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران تاکید کرد: شهروندان استان توجه داشته باشند در مواقع آلودگی هوا، فضای باز به هیچ عنوان برای انجام حرکت‌های ورزشی مناسب نبوده و برای سلامت جسمی افراد خطرناک است./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.