برگزاری دادگاه علنی پرونده قتل مهرجویی و همسرش

رئیس کل دادگستری استان البرز گفت:نخستین جلسه دادگاه علنی رسیدگی به اتهامات ۴ متهم پرونده قتل داریوش مهرجویی و همسرش در دادگاه کیفری یک استان البرز برگزار شد.

به گزارش شهروند آنلاین به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، فاضلی هریکندی، رئیس کل دادگستری استان البرز گفت: از روز جاری (۲۷ دی ماه) نخستین جلسه دادگاه علنی چهار متهم پرونده مرحوم مهرجویی و همسر او در دادگاه کیفری یک استان البرز آغاز شد.

فاضلی هریکندی به تشریح جزئیات اتهام متهمان پرونده پرداخت و گفت: بر این اساس و با توجه به محتویات تحقیقات، متهم ردیف اول به اتهام «مباشرت در قتل عمدی مرحوم مهرجویی و مرحومه محمدی‌فر»، «مشارکت در سرقت تعزیری»، «ورود به عنف به منزل دیگران»، «تهدید با چاقو»؛ متهم ردیف دوم با اتهامات «شروع به قتل عمدی مرحوم مهرجویی»، «مباشرت در ایراد ضرب و جرح عمدی به نحو وارد آوردن ضربات متعدد به مرحوم مهرجوئی»، «مشارکت در سرقت تعزیری»، «ورود به عنف به منزل دیگران»؛ متهم ردیف سوم با اتهامات «شروع به قتل عمدی مرحومه محمدی‌فر»، «مباشرت در ایراد ضرب و جرح عمدی با چاقو به نحو وارد آوردن جراحت به بدن مرحوم خانم محمدی‌فر»، «مشارکت در سرقت تعزیری»، «ورود به عنف به منزل دیگران»، «اخفای ادله جرم» و متهم ردیف چهارم با اتهامات «معاونت شروع به قتل عمدی مرحومه محمدی‌فر»، «مشارکت در سرقت تعزیری»، «ورود به عنف به منزل دیگران» تفهیم اتهام شدند.

او افزود: این جلسه به صورت علنی و با حضور سه وکیل خانواده مرحوم مهرجویی و مرحومه محمدی‌فر برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان البرز در تشریح نحوه پوشش خبری این جلسه رسیدگی توسط رسانه‌ها متذکر شد: مطابق مقررات قانون آیین دادرسی کیفری، امکان انتشار رسانه‌ای جزییات دادگاه وجود ندارد و ممنوع است و با این وصف با توجه به علنی بودن جلسه رسیدگی، منعی برای حضور مردم اعم از نخبگان و دانشجویان در حد ظرفیت سالن وجود ندارد .

رئیس کل دادگستری استان البرز با اشاره به اینکه جلسات رسیدگی به تشخیص دادگاه و تا زمان اقناع وجدان قضات دادگاه ادامه خواهد داشت تصریح کرد: پس از اتمام رسیدگی، ظرف مهلت قانونی رای پرونده صادر خواهد شد.

به گزارش فارس،داریوش مهرجویی فیلمساز مطرح سینمای ایران و وحیدیه محمدی فر همسر او ۲۲ مهرماه امسال در ویلای شخصی خود در کرج به طرز فجیعی به قتل رسیدند./

پایان پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.