قیامِ دادخواهان

اندونزی هم از رژیم صهیونیستی به دیوان لاهه شکایت کرد

روزنامه صهیونیستی معاریو نوشت که پس از آفریقای جنوبی، اندونزی شکایت جدیدی را علیه رژیم اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه تنظیم کرده است.

به گزارش شهروند آنلاین، این خبر را پایگاه خبری «عربی ۲۱» به نقل از روزنامه صهیونیستی معاریو منتشر و اضافه کرد:‌ به این ترتیب اندونزی به آفریقای جنوبی پیوست که به خاطر ارتکاب جنایت نسل‌کشی توسط اسرائیل علیه فلسطینیان در غزه، به عنوان اولین کشور از این رژیم اشغالگر در دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرده بود.

پیشتر، وزارت خارجه اندونزی تیمی از کارشناسان حقوقی را برای کمک به پیش‌نویس پرونده اندونزی در دیوان دادگستری بین‌المللی تشکیل داد تا رژیم اسرائیل را به خاطر «سیاست‌ها و اقداماتش» در سرزمین‌های اشغالی فلسطین محاکمه کند.

به نوشته پایگاه خبری « جاکارتا پُست»، خانم «رتنو مارسودی » وزیر امور خارجه اندونزی گفت که این موضوع به حمایت از مبتنی شدن نظام بین‌الملل به قوانین بین‌المللی و همچنین حمایت از فلسطینیان کمک خواهد کرد.

سخنان وزیر امور خارجه اندونزی قبل از نشست ده‌ها کارشناس حقوق بین‌الملل و دانشگاهیان در جاکارتا پایتخت این کشور بیان شد.

دادگاه بین‌المللی دادگستری در لاهه در هفته گذشته دو جلسه علنی را به عنوان بخشی از آغاز رسیدگی به شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم اسرائیل به اتهام ارتکاب جنایت نسل‌کشی علیه فلسطینیان در نوار غزه برگزار کرد.

آفریقای جنوبی در ۲۹ دسامبر شکایتی را به دادگاه بین‌المللی دادگستری تسلیم کرد که در آن رژیم اسرائیل را به ارتکاب جنایت نسل‌کشی در نوار غزه که بیش از سه ماه است در معرض شدیدترین حملات رژیم صهیونیستی قرار گرفته است، متهم کرد.

در همین حال، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته است که «تل آویو» به جنگ خود علیه ساکنان نوار غزه ادامه می‌دهد و دیوان بین‌المللی دادگستری آن را متوقف نخواهد کرد.

نتانیاهو در یک کنفرانس مطبوعاتی بدون اینکه مشخص کند منظور از محور شرارت چیست، گفت که ما جنگ در نوار غزه را تا رسیدن به همه اهداف خود ادامه خواهیم داد و نه دادگاه لاهه و نه محور شرارت نخواهند توانست ما را متوقف کنند.

به گزارش ایرنا، حملات همه‌جانبه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در حالی وارد صد و پنجمین روز خود شده که با مقاومت مردم غزه و فلسطینیان که تاکنون بیش از ۲۴ هزار شهید در پی داشته است رژیم صهیونیستی برای اولین بار در طول عمر ۷۵ ساله تاسیس جعلی خود به طور همزمان ضربات سهمگینی از چهار گروه مقاومت اسلامی دریافت کرده و به هیچ یک از اهداف ادعایی خود دست نیافته است./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.