طارمی سورپرایز شد

مهاجم تیم فوتبال پورتو پرتغال در لیست تیم منتخب آسیا در سال ۲۰۲۳ قرار گرفت.

به گزارش شهروند آنلاین، فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال تیم منتخب بهترین فوتبالیست‌های سال ۲۰۲۳ را اعلام کرد که نام یک ایرانی در بین نفرات برتر آن دیده می‌شود.

کره‌جنوبی با چهار بازیکن بیشترین نماینده را در این لیست دارد. طارمی که با ۲۰ میلیون یورو گرانترین بازیکن ایرانی شاغل در خارج از کشور است به همراه ستارگانی مانند سون هیونگ مین، سالم الدوسری، متئو رایان و هانگ هی‌چان در این لیست قرار گرفته است.

طارمی که یکی از مهاجمان تاثیرگذار پورتو در چند فصل گذشته بود اکنون به دنبال حضور در سری A و اینترمیلان است و برخی منابع از توافق نهایی ستاره بوشهری فوتبال ایران با این تیم خبر می‌دهند.

قرار گرفتن طارمی در جمع برترین‌های فوتبال آسیا در سال ۲۰۲۳ می‌تواند یک شارژ روحی برای این بازیکن پیش از دیدار با تیم ملی امارات باشد. تیم ایران در سومین دیدار از مرحله گروهی جام ملت‌ها روز سه‌شنبه (سوم بهمن) برای صدرنشینی به مصاف تیم امارات می‌رود. ایران پیش از این دیدار با نتیجه چهار بر یک برابر فلسطین و یک بر صفر برابر هنگ‌کنگ به برتری رسید.

طارمی در ۲ دیدار گذشته در ترکیب تیم ایران حضور داشت اما تاکنون نتواسته دروازه حریفان را در این تورنمنت باز کند. او سال ۲۰۲۲ و در جام جهانی قطر ۲ گل برای تیم ملی فوتبال ایران به ثمر رساند و تنها بازیکن ۲ گله ایران در ادوار جام جهانی به شمار می‌رود.

طارمی در ۷۳ بازی ملی ۴۳ گل را به ثمر رسانده و نفر چهارم برترین گلزنان ملی ایران به شمار می‌رود.

تیم منتخب بهترین فوتبالیست‌های سال ۲۰۲۳ به شرح زیر است:

دروازه‌بان: متئو رایان (استرالیا)

مدافعان: کیم مین جائه (کره‌جنوبی)، تومیاسو (ژاپن) و خوسانوف (ازبکستان)

هافبک‌ها: میموتا و کامادا (ژاپن)، کانگ این (کره‌جنوبی) و سالم الدوساری (عربستان)

مهاجمان: مهدی طارمی (ایران)، سون هیونگ مین (کره‌جنوبی) و هوانگ هی چان (کره‌جنوبی)/ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.