مصوبه‌ای برای تجهیز هلال احمر و اورژانس

یک‌درصد از عوارض خرید و فروش خودروها و موتورسیکلت‌ها به تامین آمبولانس اختصاص می‌یابد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که از سال ۱۴۰۳ یک درصد از عوارض خرید و فروش خودروها و موتورسیکلت‌های داخلی و وارداتی برای خرید آمبولانس اختصاص می‌یابد.

به گزارش شهروند آنلاین، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه، دوم بهمن) و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور در  بخش درآمدی، بندالحاقی ۲ تبصره پنج لایحه را به تصویب رساندند. بر این اساس یک‌درصد از عوارض خرید و فروش خودروها و موتورسیکلت‌ها به تامین آمبولانس اختصاص می‌یابد.

بر اساس این مصوبه؛ به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و سازمان اورژانس کشور اجازه داده می‌شود به ترتیب جهت خرید (۱.۵۰۰) دستگاه خودرو امداد و نجات و (۱.۵۰۰) دستگاه آمبولانس اقدام نمایند. اعتبار مورد نیاز از محل عوارض یک درصد( %۱)از فروش خودرو و موتورسیکلت داخلی و وارداتی اخذ و به ردیف درآمدی مربوط نزد خزانه داری واریز می‌شود. از محل ردیف هزینه‌ای مربوط به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و سازمان اورژانس کشور اختصاص می یابد. این آمبولانس صرفاً در پایگاه‌های امداد جاده‌ای جمعیت هلال احمر و پایگاه‌های اورژانس(۱۱۵) بکار گرفته می‌شوند.

بخش هزینه‌ای این بند که به ساز وکار خرید آمبولانس باز می‌گردد هنوز به تصویب مجلس نرسیده است./فارس

پایان پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.