هشدار گوترش

دبیر کل سازمان‌ملل: عملیات اسرائیل در غزه باعث کشتار بی‌سابقه غیرنظامیان شده است

دبیر کل سازمان ملل روز دوشنبه در سخنانی گفت که عملیات نظامی رژیم صهیونیستی در نوار غزه باعث کشتار بی‌سابقه غیرنظامیان از جمله 150 نفر از کارکنان سازمان ملل شده است.

به گزارش شهروند آنلاین، «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل روز دوشنبه گفت که عملیات نظامی اسرائیل در غزه باعث ویرانی گسترده‌ای شده است.

گوترش افزود: «رد کردن راه حل دو دولت (از سوی رژیم صهیونیستی) غیرقابل قبول بوده و محروم شدن فلسطینیان از کشورشان، زمان درگیری را طولانی‌تر خواهد کرد و فقر و افراطی‌گری را افزایش خواهد داد».

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در سخنانی بار دیگر بر اصرار خود در جلوگیری از تشکیل دولت مستقل فلسطینی تاکید کرد.

طی روزهای گذشته شماری از وزرای کابینه رژیم اسرائیل به صراحت مخالفت خود را با تشکیل کشور فلسطین اعلام کرده‌اند و تاکید کرده‌اند در تل‌آویو بر سر این مساله اجماع وجود دارد.

روزنامه اسرائیلی «یدیعوت آحارانوت» به نقل از «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی این رژیم اخیرا گزارش داد که اجماع گسترده‌ای در تل‌آویو در مخالفت با شکل‌گیری کشور فلسطین وجود دارد.

«ایتمار بن گور» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز اخیرا تاکید کرد همواره کشور فلسطین را انکار کرده است. از سوی دیگر، «میکی زوهر» وزیر فرهنگ و ورزش اسرائیل نیز گفت که تل‌آویو به هیچ وجه اجازه تشکیل کشور فلسطین را نخواهد داد.

نتانیاهو، روز شنبه، گفته بود که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا درباره امکان شکل‌گیری کشور فلسطین با او صحبتی نکرده است. او همچنین گفت که بعد از پایان جنگ نیز تل‌آویو با شکل‌گیری کشور فلسطین موافقت نخواهد کرد./فارس

پایان پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.