مصوبه‌ای برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی صندوق تامین خسارت‌های بدنی موظف به اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان به منظور کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و کاهش آسیب‌های اجتماعی مترتب و خانواده آنها کردند.

به گزارش شهروند آنلاین، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (شنبه، ۷ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور، با ردیف های (۱)، (۲)، (۳) و (۴) بند (الف) تبصره (۱۴) ماده واحده این لایحه موافقت کردند. بر این اساس صندوق تامین خسارت‌های بدنی موظف به اختصاص ۳۰۰ میلیارد تومان به منظور کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و کاهش آسیب های اجتماعی مترتب و خانواده آنها کردند.

در بند (الف) تبصره ۱۴ ماده واحده این لایحه آمده است: صندوق تأمین خسارت‌های بدنی موظف است:

بر اساس ردیف (۱) بند (الف) تبصره ۱۴ این لایحه؛ دیه زندانیان حوادث رانندگی غیرعمد را که به دلیل هر گونه محدودیت سقف تعهدات شرکتهای بیمه و صندوق مذکور در زندان به سر می‌برند و قبل از ‌لازم‌الاجراء شدن قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص‌ ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه، زندانی شده‌اند، تأمین کند تا پس از معرفی به ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند به‌صورت بلاعوض نسبت به آزادی آنها اقدام شود.

در ردیف (۲) بند (الف) تبصره ۱۴ این لایحه آمده است: با تصویب هیأت نظارت صندوق و با معرفی وزیر دادگستری حداکثر تا مبلغ دوازده هزار میلیارد (۱۲،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال از منابع درآمد سالانه موضوع بندهای «ث» و «ج» ماده (۲۴) قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه مصوب سال ۱۳۹۵ را بابت دیه محکومان معسر جرائم غیرعمد ناشی از تصادف با اولویت زنان معسر و مواردی که پرداخت خسارت بر عهده بیت‌المال یا دولت است پرداخت کند.

بر اساس ردیف (۳) بند (الف) تبصره ۱۴ لایحه مذکور؛ به‌منظور کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و کاهش آسیبهای اجتماعی مترتب بر خانواده آنها مبلغ سه هزار میلیارد (۳،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰) ریال با تأیید وزیر دادگستری به ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه و کمک به زندانیان نیازمند اختصاص دهد.در ردیف (۴) بند (الف) تبصره ۱۴ ماده واحده این لایحه آمده است؛ حذف گردید./فارس

پایان پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.