لذت برف در ملایر

ارتفاع برف به ۳۰ سانتیمتر رسید

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: ارتفاع برف در «چشمه علی محمد» ملایر با فعالیت یک سامانه بارشی طی ۲۴ ساعت گذشته به ۳۰ سانتیمتر رسید و در ایستگاه «پیروز» ملایر ۲۵ میلیمتر بارش ثبت شد.

به گزارش شهروند آنلاین،«روح الله زاهدی» روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: همچنین ارتفاع برف در «نشر» همدان ۱۰ سانتیمتر، شهر همدان چهار سانتیمتر و برخی از نقاط نهاوند نیز ۱۰ سانتیمتر ثبت شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: با فعالیت این سامانه بارشی امروز نیز انتظار بارش برف در مناطق شهری را تا صبح فردا یکشنبه با شدت کمتر و به شکل پراکنده شاهد هستیم.

او ادامه داد: با عبور سامانه بارشی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری دما کاهش محسوسی خواهد داشت و در برخی از نقاط به هشت درجه سانتیگراد زیر صفر می‌رسد.

زاهدی خاطرنشان کرد: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، سامانه بارشی دیگری از روز سه‌شنبه وارد استان می‌شود و تا پایان هفته به تناوب شاهد بارش برف در استان خواهیم بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: نهاوند، اسدآباد و بهار با ۱۱ درجه سانتیگراد بالای صفر و گل‌تپه با سه درجه سانتیگراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و سردترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

زاهدی اظهار کرد: بیشینه دمای هوای شهر همدان در ۲۴ ساعت گذشته یک درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه دمای شهر نیز ۱۰ درجه سانتیگراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد./

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.