تجارت آزاد در خوی

روسای جمهور ایران و ترکیه بر ایجاد منطقه آزاد تجاری توافق کردند

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه در مجلس از توافق روسای جمهور دو کشور در مورد ایجاد منطقه آزاد تجاری در نقطه صفر مرزی خبر داد.

به گزارش شهروند آنلاین،عادل نجف‌زاده در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: روسای جمهور ایران و ترکیه در جریان سفر آیت‌الله رئیسی به این کشور توافق کردند تا منطقه آزاد تجاری در شهرستان خوی به عنوان منطقه مرزی دو کشور ایجاد شود.

او تصریح کرد: سرمایه‌گذاری‌های گسترده دو کشور در منطقه آزاد تجاری ایران و ترکیه می‌تواند موجب رونق اقتصادی در منطقه مرزی و همچنین در سطح وسیع‌تر در دو کشور شود و گردش مالی بالایی را به دنبال خواهد داشت.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ترکیه در مجلس افزود: موضوع صادرات انرژی ایران به ترکیه اعم از گاز طبیعی و پتروشیمی از دیگر موضوعات مورد توافق کشور در جریان سفر آیت‌الله رئیسی به ترکیه بود که این مساله نیز می‌تواند رونق اقتصادی قابل توجهی را به همراه داشته باشد.

نجف‌زاده خاطرنشان کرد: توسعه شبکه ریلی بین دو کشور با هدف توسعه ترانزیت و ارتباطات تجاری و بازرگانی از دیگر موضوعات مورد توافق در این سفر بود که توسعه تجارت و ایجاد رونق اقتصادی در سایه آن را برای دو کشور به همراه خواهد داشت.

او با تاکید بر اینکه در این سفر همچنین روسای دو کشور بر سر مساله فلسطین اتفاق نظر داشتند، اظهار داشت: افق دو کشور می‌تواند باعث ایجاد یک بلوک قدرتمند بین ایران و ترکیه در سطح منطقه شود.

رئیس اتاق بازرگانی ایران و ترکیه در مجلس شورای اسلامی افزود: نگاه آیت‌الله رئیسی بر ایجاد هم‌افزایی با کشورهای مختلف در سطح منطقه شکوفایی اقتصادی را به همراه دارد و موجب ایجاد دستاوردهای زیادی در این حوزه برای کشور خواهد شد./ایرنا

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.