بیراهه واشنگتن در خاورمیانه

کنعانی: گروه‌های مقاومت در منطقه در اقدامات خود از ایران دستور نمی‌گیرند

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به اتهامات بی‌اساس علیه ایران در خصوص کشته شدن نیروهای آمریکایی در منطقه گفت: گروه‌های مقاومت در منطقه در تصمیمات و اقدامات خود از ایران دستور نمی‌گیرند.

به گزارش شهروند آنلاین، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به خبر حمله به نیروهای آمریکایی گفت: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران جاری غزه، مکررا نسبت به خطر گسترش دامنه درگیری در منطقه به دلیل ادامه‌ حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین و نیز پشتیبانی همه‌جانبه  آمریکا از نسل‌کُشی فلسطینیان در غزه و کرانه باختری هشدار داده و نقض پایدار و مکرر حاکمیت ملى عراق و سوریه توسط نیروهای آمریکایى و بمباران‌ها و انجام حملات علیه گروه‌ها و مردم عراق، سوریه و یمن را تشدید کننده این چرخه بی‌ثباتی می‌دانست.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران با تاکید مجدد بر اهمیت حفظ صلح و ثبات و امنیت در منطقه، معتقد است جنگ در غزه راه حل نبوده و پایان دادن به حملات رژیم صهیونیستی به غزه و آتش‌بس فوری، می‌تواند زمینه‌ساز بازگشت آرامش به منطقه گردد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: گروه‌های مقاومت در منطقه در تصمیمات و اقدامات خود از جمهوری اسلامی ایران دستور نمی‌گیرند و جمهوری اسلامی ایران در تصمیمات گروه‌های مقاومت برای نحوه‌ی حمایت از ملت فلسطین و یا دفاع از خود و مردم کشورشان در برابر هر گونه تجاوز و اشغالگری دخالتی ندارد.

کنعانی تاکید کرد: تکرار اتهام بی‌اساس به ایران، فرافکنی و نیز توطئه‌ کسانی است که منافع خود را در کشیدن مجدد پای آمریکا به معرکه‌ای تازه در منطقه و تحریک آن در گسترش و تشدید بحران می‌بینند تا از این طریق مشکلات خود را پوشش دهند.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: ایران با آمادگی و هوشیاری تحولات در منطقه را زیر نظر دارد و مسئولیت عواقب اتهامات تحریک‌آمیز علیه ایران، بر عاملان طرح چنین ادعاهای بی‌اساسی است.

روز گذشته مقامات پنتاگون اعلام کردند که در حمله به مواضع نیروهای آمریکایی در مرز اردن و سوریه سه سرباز آمریکایی کشته و بیش از 30 نفر زخمی شدند.

سی ان ان به نقل از مقامات آمریکایی افزود: این اولین بار است که سربازان آمریکایی از زمان آغاز جنگ غزه در حملات به مواضع آمریکا کشته می‌شوند.

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز خبر هلاکت نظامیان کشورش در اردن را تایید کرد و گفت: در حمله پهپادی به نیروهای ما در شمال شرقی اردن در نزدیکی مرز سوریه، سه سرباز آمریکایی کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.

او با اتهام‌زنی بی‌اساس به ایران مدعی شد حمله‌ای که منجر به کشته شدن سه سرباز آمریکایی شد توسط گروه‌های تحت حمایت ایران انجام شده است.

در همین خصوص نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد یکشنبه شب به وقت محلی نیز در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرد: ایران هیچ ارتباطی با این حملات ندارد و درگیری میان ارتش ایالات متحده آمریکا و گروههای مقاومت در منطقه است که به صورت رفت و برگشت با هم مقابله به مثل می کنند./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.