تأمین گوشت و کالاهای اساسی شب عید و ماه رمضان

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران اعلام کرد: گوشت قرمز، گوشت مرغ، کالاهای اساسی، خرما و میوه شب عید، ایام نوروز و ماه مبارک رمضان استان تهران تأمین است و هیچ کمبودی در این زمینه نداریم.

به گزارش شهروند آنلاین، جبرئیل برادری روز سه‌شنبه در نشست خبری خود به‌مناسبت چهل و پنجمین سالروز دهه فجر در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه تأمین اقلام پروتئینی استان تهران اولویت مهم جهاد کشاورزی استان است، افزود: در بحث تأمین گوشت مرغ، اکنون جوجه‌ریزی در سطح کشور بیش از 147 میلیون قطعه انجام می‌شود که این میزان می‌تواند بازار شب عید و ایام نوروز کل کشور را تأمین کند بنابراین استان تهران نیز مشکلی در تأمین گوشت مرغ نخواهد داشت.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران اظهار داشت: اکنون قیمت هر کیلوگرم مرغ زنده درب واحدهای تولیدی بین 57 تا 58 هزار تومان است که گوشت مرغ آن به‌طور متوسط بین 85 تا 87 هزار تومان باید به دست مصرف‌کنندگان برسد و قیمت‌هایی بیش از این گران‌فروشی محسوب می‌شود.

به‌گفته او، نیاز استان تهران به گوشت مرغ روزانه 1500 تن و گوشت قرمز 480 تن است که در زمان حاضر به ‌دلیل فراوانی جوجه‌ریزی و واردات گوشت قرمز، گوشت مرغ و گوشت قرمز استان تأمین است.

برادری تصریح کرد: در بحث تأمین گوشت قرمز گوساله هیچ مشکلی نداریم و این محصول تأمین است اما در تأمین گوشت گوسفندی با اندکی ضعف روبه‌رو هستیم که براساس برنامه‌ریزی دولت روزانه 150 تن گوشت گوسفندی وارداتی علاوه بر گوشت تولید داخلی روانه فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین میوه و تره‌بار و بازار می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران درباره بازار میوه شب عید گفت: با برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری دولت و همکاری بخش خصوصی امسال همچون سال گذشته ذخیره‌سازی مطللوبی در میوه شب عید صورت گرفته است و با اعلام کارگروه مربوطه در اواخر اسفندماه در میادین میوه و تره‌بار و مراکز توزیع عرضه می‌شود.

به ‌گفته او، تاکنون برای استان تهران 5 هزار تن سیب درختی قرمز و زرد و پرتقال تامسون شمال ذخیره‌سازی شده است.

برادری ابراز کرد: در زمینه تأمین خرمای مورد نیاز ایام مبارک ماه رمضان نیز ذخیره‌سازی‌های خوبی صورت گرفته است و مشکلی در تأمین و عرضه این محصول با قیمت‌های مناسب در سطح استان نداریم.

او با تأکید بر اینکه کالاهای اساسی مورد نیاز کشور همچون برنج، روغن و شکر نیز تأمین است و استان تهران نیز در زمینه تأمین هیچ مشکلی ندارد خاطرنشان کرد: اجازه نمی‌دهیم کوچکترین التهابی در بازار شب عید، ایام نوروز و ایام مبارک ماه رمضان برای گوشت قرمز، گوشت مرغ، کالاهای اساسی و خرما اتفاق بیفتد.

افتتاح 97 پروژه کشاورزی در دهه فجر امسال

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران گفت: در دهه فجر امسال 97 پروژه کشاورزی با اعتبار 2 هزار میلیارد تومان (دو همت) در بخش‌های مختلف کشاورزی استان تهران افتتاح می‌شود که برای 2800 نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.

او اضافه کرد: از این تعداد 11 پروژه در حوزه تولیدات گیاهی، 74 پروژه در حوزه آب و خاک، 6 پروژه در حوزه صنایع کشاورزی، 4 پروژه در حوزه دام و طیور و 2 پروژه در حوزه شیلات و آبزیان است./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.