کشتار اسرای اوکراینی به دست خودی‌ها!

پوتین: هواپیمای ایلوشین ما را پاتریوت آمریکایی سرنگون کرد

رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه گفت که هواپیمای «ایلوشین-76» این کشور را اوکراین با سامانه دفاع موشکی «پاتریوت» هدف قرار داد.

به گزارش شهروند آنلاین، «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه روز چهارشنبه گفت که هواپیمای نظامی که یک هفته پیش در منطقه «بلگورود» در این کشور توسط سامانه پدافند هوایی «پاتریوت»ساخت آمریکا سرنگون شد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» پوتین در جریان نشستی در «مسکو» گفت: «بررسی‌های صورت گرفته این  موضوع را ثابت کرده است که این هواپیما توسط سامانه پاتریوت آمریکایی سرنگون شد.»

پوتین با بیان اینکه روسیه بر انجام تحقیقات بین‌المللی درباره سقوط این هواپیما پافشاری می‌کند، گفت که نمی‌داند چرا اوکراین این هواپیما را سرنگون کرد.

چهارشنبه گذشته، وزارت دفاع روسیه اوکراین را متهم کرد که هواپیمای حامل 65 نظامی اسیر اوکراینی را که برای تبادل اسرا  در نظر گرفته بود، سرنگون کرده است.

او گفت: «نیروهای مسلح اوکراین هواپیمای “ایلوشین-۷۶ ” ما را که حامل ۶۵ نظامی اوکراینی بود که برای مبادله در نظر گرفته شده بود، سرنگون کردند. نمی‌دانم چرا این کار را کردند.»

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین بعد از سقوط هواپیمای نظامی روسی حامل اسرای اوکراینی در منطقه مرزی روسیه بدون نام بردن مستقیم از کسی به عنوان مقصر گفت که «باتوجه به این که هواپیما در خاک روسیه سقوط کرد، باید همه حقایق انکارناپذیر را تا جای ممکن مشخص کنیم».

زلنسکی در ادامه اظهارتش گفت که کشورش در حال تحقیق درباره این حادثه و تعیین سرنوشت اسراست و خواستار تحقیقات بین‌المللی است.

سخنگوی کرملین در پاسخ گفت،اگر منظور زلنسکی از تحقیقات بین‌المللی، تحقیق در مورد جنایات کی‌یف است، قطعاً چنین تحقیقاتی لازم است و خواستار تشکیل جلسه فوری شورای امنیت برای بررسی این حادثه شد./فارس

پایان پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.