انسداد محور انار- یزد بر اثر وزش طوفان شن

قطع برق یک سوم مشترکان رفسنجانی

وزش تندباد و طوفان شن نه تنها محور انار- مهریز از سمت کرمان و یزد را به انسداد کشاند، بلکه باعث قطع برق یک سوم مشترکان رفسنجانی به دلیل سقوط یک ترانس برق، شکستگی ۲۰ تیر چراغ برق و پارگی سیم‌ها شد.

به گزارش شهروند آنلاین، با توجه به کاهش دید افقی در اثر طوفان شن و به‌‌‌‌‌‌‌‌خاطر افزایش ایمنی، محور انار- مهریز از سمت کرمان و یزد مسدود شده است و رانندگان در انار و مهریز متوقف می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان از انسداد محور انار- یزد و برعکس بر اثر وزش طوفان شن خبر داد و گفت: به‌خاطر افزایش ایمنی و طوفان شن فعلاً محور انار مهریز از سمت کرمان و یزد مسدود شده است و با هماهنگی با اداره راهداری مهریز، رانندگان در انار و مهریز متوقف می‌شوند.

احسان عراقی‌زاده با بیان اینکه بقیه راه‌های استان باز است و تردد در آنها جریان دارد، افزود: به رانندگان محور انار – یزد و بم – ریگان – ایرانشهر و بم – فهرج – زاهدان که طوفان شن در این محورها جریان دارد، توصیه می‌شود به سفارش راهداران و پلیس توجه کنند.

رانندگان چراغ خودرو‌های‌شان را روشن کنند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمان با اشاره به اینکه توصیه می‌شود در صورت انسداد محور یا نبود دید کافی، خودروی خود را به منتها الیه سمت راست یا خارج از جاده هدایت کنند، تاکید کرد: رانندگان چراغ‌های خودروی خود را روشن کرده و چراغ خطر در طول مسیر طوفان روشن باشد.

عراقی‌زاده با بیان اینکه در طوفان شن دیدن و دیده شدن مهم است، ادامه داد: رانندگان حتما چراغ‌های خطر خود را روشن کنند تا خودروها بتوانند یکدیگر را ببینند.

سرگرد مهدی میرزامحمدی؛ فرمانده پلیس راه انار- یزد نیز گفت: باتوجه به کاهش دید افقی در اثر طوفان شن، محور انار- یزد و برعکس مسدود شده است و از رانندگان و شهروندان درخواست می‌شود که از تردد غیرضروری در این محور خودداری کنند.

یک سوم برق رفسنجان قطع شده است

رئیس اداره برق رفسنجان نیز با بیان اینکه وزش باد شدید یک سوم برق رفسنجان را قطع کرده است، گفت: با سقوط یک ترانس برق و شکستگی ٢ تیر چراغ برق و پارگی سیم‌ها در نقاط مختلف، تقریباً یک سوم برق رفسنجان قطع شده است.

محمد رضا یوسفی با اشاره به اینکه با تلاش همکاران ما 4خط آماده وصل شدن هستند، ادامه داد: با توجه به تندی وزش باد، منتظر آرام شدن هوا هستیم تا برق این مناطق وارد مدار شود.

هوا برای تمام سنین خطرناک است

سرپرست مرکز اورژانس رفسنجان نیز گفت: با توجه به پدیده گرد و غبار در شهرستان رفسنجان و محور‌های مواصلاتی این شهرستان، از شهروندان درخواست می‌شود به جز موارد بسیار ضروری به هیچ وجه از منازل خود خارج نشوند.

مجتبی سنجی از کاهش شدید دید افقی در محورهای مواصلاتی و داخل شهر رفسنجان خبر داد و افزود: وزش باد شدید و طوفان همراه با گرد و خاک در بخش‌هایی از این شهرستان سبب کاهش شدید دید افقی شده است.

سرپرست مرکز اورژانس رفسنجان با اشاره به آلودگی هوا و وجود ریزگردها تأکید کرد: شرایط جوی برای تمام سنین خطرناک است و افراد میانسال و کودکان و همچنین بیماران قلبی ریوی تا جایی که امکان دارد از خانه خارج نشوند و اگر بنا به ضرورت در فضای باز هستند حتماً از ماسک استفاده کنند.

وزش تندباد تا غروب

محمد باقری؛ سرپرست هواشناسی رفسنجان نیز با بیان اینکه طبق هشدار نارنجی هواشناسی وزش باد در این شهرستان پیش‌بینی شده بود، گفت: حداکثر سرعت باد در این شهرستان ٩ کیلومتر بر ساعت و سرعت متوسط وزش باد 6 کیلومتر بر ساعت است.

او با بیان اینکه تندبادهای لحظه‌ای تا ٩5کیلومتر بر ساعت سرعت دارند، گفت: وزش باد تا پایان شب ادامه دارد و از غروب به بعد از سرعت آن کاسته می‌شود./تسنیم

انتهای پیام

ممکن است به این مطالب نیز علاقه‌مند باشید
ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

از اینکه دیدگاه خود رو با ما در میان گذاشتید، خرسندیم.